10/23/2014

Skarby Karaibów

Tym razem wybierzemy się na Karaiby, gdzie w tajemniczych jaskiniach będziemy poszukiwać skarbów.
Musimy jednak uważać na żarłocznego rekina, który pływa nieopodal.
Na szczęście to tylko gra i nic nam nie grozi z jego strony.
Ale muszę przyznać, że gra jest bardzo emocjonująca :)



"Skarby Karaibów" to nowość wydawnictwa Kukuryku.

W pudełku znajduje się 60 elementów labiryntu (puzzle), 24 żetony skarbów, 5 pionków, koło losujące ze strzałką, 4 karty graczy i oczywiście instrukcję.


Celem naszej gry jest zdobycie jak największej ilości skarbów, które na koniec są odpowiednio punktowane.
Zaczynamy od rozdania kart graczy i pionków w danym kolorze.
Na środku umieszczamy puzzel z pontonem, z którego będziemy "skakać" do wody.
Pozostałe puzzle wkładamy do pudełka - obrazkiem do dołu.


Następnie gracze losują określoną ilość puzzli (jeśli mamy 2 graczy każdy losuje po 10 puzzli, jeśli 3 - każdy losuje po 7 puzzli, jeśli 4 - po 5 puzzli) i kolejno układają po jednym elemencie zaczynając od pontonu.
Teraz możemy ułożyć żetony ze skarbami na odpowiednich puzzlach (na tych, które przedstawiają te skarby - małże, skrzynie i monety).
Przed rozpoczęciem rozgrywki wprowadzamy do gry rekina kładąc go na dowolnym polu początkowego labiryntu.


To jak i czym będziemy się poruszać mówi nam koło, którym będziemy kręcić w każdej turze.
W zależności od tego, co wskaże jego strzałka, mamy kilka możliwości ruchu:

- pole z maską nurka - gracz wykonuje ruch swoim pionkiem maksymalnie o liczbę pól jaką wskazała strzałka koła (uwaga: jeśli trafimy na ośmiornicę - kończymy ruch; nie możemy też wejść na puzzel, na którym jest rekin) 
- pole z rekinem - ruszamy rekinem maksymalnie o liczbę pól pokazanych na kole (rekin nie może znaleźć się na elemencie startowym, ale może przez niego "przepłynąć", nie może też wpłynąć na element z wąskim tunelem.
- pole z rekinem i maską nurka - ruszamy najpierw rekinem, a potem pionkiem. Zarówno rekina, jak i pionek możemy przesunąć maksymalnie o liczbę pól pokazaną na kole.


Gdy nasz pionek znajdzie się na polu do którego można dołączyć puzzel/element, wtedy losuje go i dołącza (uwaga: tylko, jeśli zostały mu jeszcze punkty ruchu - czyli strzałka koła pokazała np. liczbę 5, a on przemieścił swój pionek tylko o 4 pola, wtedy pozostał mu jeszcze ruch).


A teraz najciekawszy element gry czyli zbieranie skarbów i odkładanie ich na ponton :)
Jeśli gracz znajdzie się na polu ze skarbem może go "podnieść", wtedy kładzie go na kółku na swojej planszy z pontonem - karta gracza (jak poniższa skrzynia). 
Musimy jednak pamiętać, że nie możemy nieść jednocześnie więcej niż 2 monety, 2 małże albo jedną skrzynię.


Jeśli mamy ochotę na inny skarb w każdej chwili możemy "upuścić" niesiony skarb i podnieść inny.
Aby móc odłożyć niesione przez nas skarby do pontonu, musimy dopłynąć do puzzla startowego (oznaczonego pontonem) i dopiero wtedy możemy przełożyć nasze zdobycze do pontonu.


Nie jest to takie proste, bo na drodze może stanąć nam rekin i pozbawić nas niesionych zdobyczy (te, które są w pontonie są bezpieczne).
Możemy się przed nim ukryć na polu z wodorostami :)


 Gdy graczom uda się zgromadzić wszystkie skarby, możemy rozpocząć podliczanie punktów :)
Gra skierowana jest do 2-4 graczy od lat 7. 
Świetnie sprawdzi się jako gra rodzinna, bo zarówno młodsi, jak i starsi gracze znajdą w niej coś dla siebie.

Wydawca - Kukuryku.
Do kupienia TU.


5 komentarzy:

Copyright © 2016 Maluszkowe inspiracje , Blogger