11/18/2014

Jungle Speed - Safari

Po sukcesie Jungle Speed przyszła kolej na wprowadzenie na rynek jej "siostry", czyli Jungle Speed Safari.
Nie dajcie się zwieść podobnej nazwie i nie myślcie, że te gry są "rodzeństwem bliźniaczym" :)
Przede wszystkim w Safari mogą grać już 5-letnie maluchy (ale nie pogardzą nią także dorośli gracze podczas imprezowej rozgrywki).



Ponieważ tradycyjne Jungle speed recenzowałam już na blogu, mogę opisać różnice pomiędzy tymi dwiema grami.


Po pierwsze mamy tu nie jeden, ale aż 5 totemów (mniejszych, ale za to kolorowych).
Oprócz nich są jeszcze 42 karty (dość zróżnicowane, ale o tym za chwilę), woreczek (do przechowywania elementów gry oraz instrukcja.


Tym razem naszym zadaniem będzie nie pozbywanie się kart, ale ich zdobywanie - wygrywa gracz, który nazbiera ich najwięcej.

Na początek umieszczamy na środku 5 totemów, tasujemy karty i rozdajemy je (zakryte} graczom - to stos dobierania, z którego gracze będą odkrywać kolejne karty.


W zależności od tego, jaka karta zostanie wyłożona musimy podjąć odpowiednie kroki. 
Najbardziej szalone i zabawne na pewno będzie rzucanie się na totemy (dosłownie) i naśladowanie zwierząt (i to wściekłych zwierząt!).


Tak, jak wspomniałam, karty są zróżnicowane i wymagają od nas róznych akcji.


Karty można pogrupować na 6 rodzajów - jak na powyższym zdjęciu.

Gdy podczas wykładania kart, naszym oczom ukaże się dana karta - musimy odpowiednio postąpić (uwaga, tu liczy się refleks!):

hieny - gracz, który pierwszy dotknie kart ze środka stołu (między totemami) wygrywa te karty - dołączają do jego zdobyczy

wsciekłe zwierzęta - musimy za pomocą gestów i dźwięków przedstawić zwierzę z karty, ten, kto zrobi to jako ostatni - traci jedną kartę ze swojego stosu (taka karta ląduje na środku stołu, pomiędzy totemami)

- karty standardowe - nie wymagają żadnej akcji - chwila oddechu :)

- głodne zwierzęta - teraz gracze starają się jak najszybciej chwycić totem przedstawiający pożywienie charakterystyczne dla zwierzaka z odkrytej karty. Ten, któremu się to uda - zdobywa kartę do swojego stosy zdobyczy.

- kameleon - trzeba dotknąć przedmiotu w kolorze kameleona (nie może być to element gry), ten, kto zrobi to ostatni - traci kartę ze swojego stosu zdobyczy 

- łowca - gracz wykładający tę kartę próbuje szybko położyć dłoń na stosie zdobyczy innego gracza (a pozostali gracze próbują zakryć swoje stosy), jeśli mu się to uda - bierze jedną kartę z tego stosu i dołącza ją do swoich zdobyczy.


Gra dostarcza masy emocji. Zabawne zachowania graczy, kolorowe elementy i ciekawa grafika zachęcą do niej nawet najmłodszych.
Ubaw gwarantowany :)


Dobrze sprawdzi się zarówno jako gra imprezowa - na rozgrzewkę przed poważniejszymi tytułami, jak i wesoła gra rodzinna.
Gra dla 2-6 graczy od lat 5.

 Wydawca Rebel.

7 komentarzy:

Copyright © 2016 Maluszkowe inspiracje , Blogger