8/02/2015

Magnetyczne gry podróżne

Są takie gry, w które z powodzeniem mogą grać dzieci i dorośli. Podobnie jest z łamigłówkami. Producent podaje dolną granicę wieku, ale górna jest nieokreślona, bo produkt może zainteresować zarówno kilku-, jak i kilkudziesięciolatków.
Tak właśnie jest w przypadku tej serii gier magnetycznych, którą chce wam dziś pokazać. Nie dość, że potrafią zająć gracza na długie godziny, to jeszcze znakomicie sprawdzą się w podróży.



Czemu podróżne? Bo wydane są w poręcznych opakowaniach na spirali, zamykanych na zatrzask i wszystkie elementy są magnetyczne. Dzięki temu gry sprawdzają się nawet w samochodzie czy pociągu, a także umilają nudne oczekiwanie czy urozmaicają czas, gdy podczas wakacji pogoda nas nie rozpieszcza. 
Małe, lekkie, poręczne, bardzo dobrze wykonane i baaaardzo ciekawe :)
Każda z tych gier to fantastyczna gimnastyka dla szarych komórek.
Każda z nich to 48 zadań na 4 różnych poziomach i zawsze tylko jedna prawidłowa odpowiedź.

Zacznę od gry "Wodny świat", w którą mogą grać już 5-latki.


W tej grze naszym zadaniem jest takie ułożenie 4 magnetycznych elementów z liliami wodnymi, aby widoczne były tylko te zwierzątka, jakie widnieją w danym zadaniu.
Jak poniżej: zadanie nr 7 poziomu pierwszego pokazuje żabkę i 2 ryby, na planszy tak manewrujemy "liliami" aby pojawiły się dokładnie te zwierzątka.


Na końcu znajdują się rozwiązania.
Zapewniam was, że niektóre zadania, zwłaszcza te z poziomu master bywają naprawdę trudne.


Kolejna gra "Magiczny las" przeznaczona jest dla graczy od lat 6. Spodoba się zwłaszcza miłośnikom labiryntów.
Naszym zadaniem jest takie ułożenie 9 elementów, aby połączyć ze sobą postaci/rzeczy figurujące w zadaniu. Podobnie jak w poprzedniej grze, im wyższy poziom, tym wyższy stopień trudności. Gra z powodzeniem może zająć także dorosłych - i to na dłuższą chwilę. 



Żeby nie było zbyt łatwo, w niektórych zadaniach pojawia się przekreślona strzałka, która oznacza, że nie można ułożyć drogi między elementami, które po niej następują.


Następna gra "Dziura w całym" jest również dla graczy od lat 6. Tu również wszystkie elementy są magnetyczne, a dodatkowo fragmenty sera są miękkie i gąbczaste.
W tej grze musimy umieścić myszki na odpowiednich polach, a następnie uzupełnić planszę kawałkami sera, tak, aby całość stworzyła duży, kwadratowy plasterek sera z dziurkami (przez które wyglądają myszki). Kawałki sera nie mogą zakrywać myszek, nie możemy też umieszczać połówek dziurek na środku "plastra" (tylko na jego krawędziach).


48 zadań różnym stopniu trudności zapewni logiczną rozrywkę na długie godziny.



Ostatnia gra to "Arka Noego"-  dla graczy od lat 7.


I tu elementy są świetnej jakości, a zadania bardzo ciekawe i zajmujące.
Musimy tak ułożyć zwierzęta w arce, aby elementy danego gatunku się ze sobą stykały i tak, żeby nogi zwierząt były na dole (nie możemy ich dowolnie obracać). Tylko tyle i aż tyle. 
O ile poziom junior był łatwy do przejścia, to expert czy master to już poważne główkowanie.
Polecam także dorosłym. To lepsze niż krzyżówki czy sudoku :)




Gry są rewelacyjne - świetnie wykonane i bardzo poręczne, a dzięki magnetycznym elementom doskonale sprawdzą się w podróży. 
A do tego teraz można kupić je w bardzo fajnej cenie - KLIK
Naprawdę warto dołączyć je do domowej kolekcji.

Wydawca - Granna

2 komentarze:

  1. Chyba się skusze i choć jedną zakupię... tylko którą by tu wybrać... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa sprawa, jak synek podrośnie to pewnie poszukamy czegoś takiego.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Maluszkowe inspiracje , Blogger