1/06/2016

Smocza dolina - gra dla tych, którzy nie lubią rywalizować

Zauważyłam, że "planszówkowi" fani dzielą się na tych, którzy wolą gry kooperacyjne i tych preferujących gry oparte na rywalizacji. Niektórzy uważają, że współpraca graczy sprawia, że gra staje się nudna i nie dostarcza żadnych emocji. Pewnie w niektórych przypadkach tak jest, ale dziś chcę pokazać wam grę, która zapewnia masę emocji, sprawia dużą frajdę i gwarantuje zabawną, dynamiczną rozgrywkę, a jest grą kooperacyjną, czyli pozbawioną rywalizacji.
Zapraszam was do "Smoczej Doliny" :)

"W pewnej odległej dolinie, ukrytej przed wszystkimi, żyła sobie szczęśliwie mała smocza rodzinka. O jej istnieniu wiedziało tylko kilku wtajemniczonych magów".
Tak zaczyna się instrukcja gry i muszę przyznać, że bardzo podoba mi się osadzenie jej w tej bajkowej scenerii. Trochę magii i fantastyki nikomu nie zaszkodzi, a gra się dużo przyjemniej.
Małe smoczki uwielbiają grać w ognistą piłkę, ale nie każdemu niestety się to podoba (jak w życiu ;-)). Niezadowolony czarnoksiężnik Razandar zrobi wszystko, żeby im w tym przeszkodzić. 
Na szczęście przy pomocy odrobiny magii (tak, tak, magiczne różdżki są w zestawie :))) możemy pomóc smoczkom wrócić do domu, zanim staną oko w oko z gniewem Razandara.
Celem gry jest przeniesienie 6 smoków do doliny zanim zły czarnoksiężnik wróci do swojej wieży.
Ta gra to prawdziwy magiczny wyścig!
Wszyscy gracze przeciwko czarnoksiężnikowi - mocy przybywaj!

A co kryje się w pudełku? Właściwie pudle, bo jest naprawdę solidnych rozmiarów. 
Dolna część pudełka to również element gry, bo zamienia się w Smoczą Dolinę ze smoczą skałą, zaroślami i drzewem. Dodatkowo mamy tu aż 4 magiczne różdżki - dwie większe do wersji podstawowej i dwie do wersji zaawansowanej, planszę Razandara, wieżę (którą wcześniej musimy sami złożyć), woreczek, drewniane pionki czarnoksiężnika, 6 młodych smoków i piłka z wulkanicznej skały, 2 kostki - czarna i biała, 12 kart smoków i 6 żetonów trudności.
Instrukcja bardzo dobrze objaśnia zasady gry i jest bardzo przejrzysta.


Przeniesienie smoka z boiska do Smoczej Doliny to nic innego jak chwycenie go przy pomocy 2 różdżek i przetransportowanie we właściwe miejsce - tak, aby go nie upuścić.
Jeśli wydaje się wam to łatwe, to wiedzcie, że każdą z różdżek trzyma inny gracz :)
Współpraca, koncentracja i zgranie jest tu więc kluczową sprawą - wystarczy chwila nieuwagi i smoczek ląduje na ziemi, co powoduje konieczność rzutu czarną kostką i przybliżenie się czarnoksiężnika.

Karty smoków wskazują graczy, którzy wspólnie będą transportować danego smoka, powinny być rozdane zgodnie z zasadami określonymi w instrukcji. 
Na początek zalecany jest trening zaczarowanego lotu :)


Tak przedstawiają się smoczy bohaterowie i czarnoksiężnik.


A to już widok na Smoczą Dolinę.


Grę rozpoczynamy od rzutu białą kością
W zależności od tego, co wypadnie podejmujemy odpowiednią akcję:

- smok - kladziemy smoczka na szczycie wieży i gracze z odpowiednimi kartami starają sięprzenieść go przy pomocy "magii" do Smoczej Doliny - jeśli uda im się go tam dostarczyć to super - smok jest uratowany, a jeśli nie - wraca do woreczka a gracz rzuca czarną kością i przesuwa Razandara o liczbę pól wskazaną na kostce,

- smok i piłka - wyciągamy z worka smoka i piłkę, kładziemy je na wieży tak, aby stykały się bokami i odpowiedni gracze starają się przenieść przy pomocy pałeczek obie figurki do Smoczej Doliny (to już zadanie dla mistrzów :)), 


czarnoksiężnik - przesuwamy Razandara o jedno pole na jego planszy w kierunku wieży i rzucamy ponownie,

słońce - przesuwamy Razandara o jedno pole w kierunku wioski Magów i rzucamy ponownie


Gra kończy się, gdy wszystkie smoki trafią do domu lub gdy czarnoksiężnik dotrze do swojej wieży - wiadomo, że graczom zależy na tym pierwszym, bo tylko wtedy wygrywają.


W zależności od stopnia doświadczenia graczy, możemy grać w wersję uproszczoną bądź rozszerzoną - różne różdżki, umieszczanie smoków na środku Doliny bądź w dowolnym miejscu, w trudniejszym wariancie są dodatkowo żetony trudności - możemy więc trzymać różdżkę w ręce, którą  nie piszemy, zakrywać oko (lub dwoje oczu!) podczas przenoszenia smoków, trzymać różdżkę dwoma palcami lub obiema rękami. Te utrudnienia sprawiają, że emocji nam nie zabraknie.



Bardzo fajna pozycja na rodzinne popołudnie - gra zręcznościowa i kooperacyjna, która bardzo podoba się dzieciom, a i dorośli dobrze się przy niej bawią. 
Jako fanka gier planszowych bardzo polecam taką alternatywę dla komputera czy telewizora - taka zabawa fantastycznie buduje relacje i pozwala nam świetnie spędzić ze sobą czas.

Wydawcą "Smoczej Doliny" jest REBEL - do kupienia tu - KLIK

3 komentarze:

  1. A czy ma Pani propozycje gier dla najmłodszych, chodzi mi o dzieci dwu i trzyletnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę zerknąć tu ☺ http://www.maluszkoweinspiracje.pl/2015/01/przeglad-gier-planszowych-i-nie-tylko.html

      Usuń
  2. Naprawdę śliczna jest ta gra :) Nie mogę się doczekać aż mój szkrab będzie nieco...mhm... powiedzmy... mądrzejszy:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Maluszkowe inspiracje , Blogger