5/27/2024

Świat Marzeń w Inwałdzie - park miniatur, baśniowa warownia i lunapark (2024)

Niedawno odwiedziliśmy park rozrywki Świat Marzeń w Inwałdzie. Wiele się zmieniło odkąd byliśmy tu po raz ostatni i chętnie podzielę się z wami naszymi wrażeniami. Park podzielony jest na dwie główne części: Park Miniatur i Lunapark oraz Baśniowa Warownia. Każda z nich oferuje inne atrakcje, które pozwalają przenieść się w różne zakątki świata i epoki historyczne.

Park Miniatur

Nasza przygoda zaczęła się w Parku Miniatur, który jest podzielony na dwie strefy. Pierwsza część to fascynująca podróż przez historię, kulturę i architekturę Polski. Podczas rodzinnego spaceru mogliśmy podziwiać wierne repliki najważniejszych polskich zabytków i krajobrazów.

Zachwyciły nas miniatury Tatr z Giewontem, Katedry na Wawelu oraz Sukiennic. Następnie przeszliśmy do najpiękniejszych zamków i pałaców z całej Polski, a także Stadionu Narodowego w Warszawie. Na koniec tej części wycieczki przenieśliśmy się na wybrzeże, gdzie podziwialiśmy Latarnię w Świnoujściu oraz miniaturowy Bałtyk ze statkami. To doskonała okazja do poznania niezwykłego dziedzictwa naszego kraju w jednym miejscu.

W drugiej strefie, Świat w miniaturze, odbyliśmy podróż dookoła globu. Dzięki miniaturom w skali 1:25 (z wyjątkiem niektórych, które wykonano w większej skali) zwiedziliśmy Australię, Grecję, Włochy, Francję, a nawet Chiny. Staliśmy pod Wieżą Eiffla, na Placu św. Piotra, przy posągach Moai, pod Bramą Brandenburską, przy gondoli w Wenecji oraz koło Muru Chińskiego. Odwiedziliśmy też starożytny Egipt, gdzie w miniaturowej piramidzie skrywały się liczne eksponaty wzorowane na oryginałach.

Lunapark

W Lunaparku czekała na nas cała gama atrakcji dla każdego. Od Egypt Spinning Coaster, poprzez AutoScooter, Łódź Piracką, Koło Młyńskie, Kolejkę Farma, Karuzelę Beczułki aż po Kino 5D – każda z tych atrakcji dostarczała dieciom mnóstwo emocji i radości. Duży plac zabaw jest rajem dla najmłodszych, a labirynt sprawdził naszą orientację w terenie - to chyba najciekawsza naszym zdaniem atrakcja w tym miejscu.

Baśniowa Warownia

Następnie przeszliśmy do Baśniowej Warowni, gdzie przenieśliśmy się w czasy średniowiecza. Warownia zajmuje teren 2500 m² i jest pełna niezwykłych miejsc, takich jak Średniowieczna Osada, Sala Tortur oraz Park Ruchomych Smoków. Spotkaliśmy tam garncarza, tkacza, kowala i powroźnika, którzy prezentowali swoje rzemiosło. Warsztaty w Osadzie Średniowiecznej pozwoliły nam na chwilę stać się mieszkańcami średniowiecznego zamku.

Wizyta w Sali Tortur była niezwykłą lekcją historii, a Komnata Damy przeniosła nas w świat średniowiecznych dam i ich codziennego życia.

W Parku Ruchomych Smoków spotkaliśmy interaktywne smoki, smocze jaja oraz śpiewającego smoka, które pomagają oswoić dziecięce lęki - pokazy odbywają się o określonych godzinach.

Odpoczynek i rozrywka

Po intensywnym dniu pełnym wrażeń zrelaksowaliśmy się w strefie odpoczynku z drewnianym placem zabaw, hamakami, a także przepłynęliśmy się wspólnie tratwą.

Na zakończenie naszej wizyty, w Zamkowej Karczmie zamówiliśmy obiad i kawę. Stylowo urządzone wnętrze pozwoliło nam poczuć się jak w prawdziwej średniowiecznej jadalni.

Wizyta w Parku Rozrywki Świat Marzeń w Inwałdzie to niezwykła podróż, która łączy edukację, zabawę i emocje. Polecamy ją wszystkim, którzy chcą spędzić czas w sposób kreatywny i pełen niezapomnianych wrażeń - atrakcji wystarczy wam na cały dzień od rana do wieczora :)

Bilety:

69.90 zl - ulgowy

79.90 zł - normalny

Kupując online macie 5% zniżki.

Maluchy do 90 cm wzrostu wchodzą bezpłatnie.