7/18/2019

3 wyjątkowe atrakcje dla dzieci w Kołobrzegu

Kołobrzeg oddalony jest o około 30 km od Sarbinowa, w którym niedawno spędzaliśmy urlop. Zdecydowanie warto tu przyjechać, jeśli jesteście w pobliżu. Nawet nie wiedziałam, że Kołobrzeg ma status uzdrowiska! Dzięki bogactwom naturalnych w postaci solanki i borowiny.
To bardzo atrakcyjne miasto - piękna plaża, porty, molo, latarnia morska i masa ciekawych zabytków. W Kołobrzegu spędziliśmy jeden dzień poznając uroki miasta i organizując dzieciom różne atrakcje. Poznaliśmy tu aż 3 rewelacyjne miejsca, które zachwyciły nasze pociechy. Naszym zdaniem zdecydowanie warto je odwiedzić.

MIASTO MYSZY

Niesamowite miejsce, z którego moje dzieci nie chciały wychodzić. Wspaniale zaaranżowane gabloty, w których przebywa ponad 500 żywych myszek. Można na nie patrzeć godzinami. Myszki są przeróżne - białe, brązowe, łaciate, z kręconymi włosami, łyse, berberyjskie, pigmejskie czy "mysie owieczki". Każda gablota zaaranżowana jest w innej scenerii. Znajdziecie przy nich też tabliczki informacyjne opowiadające o poszczególnych gatunkach - ich zwyczaje czy preferencje żywieniowe. Myszki żyją w specjalnie zaaranżowanych dla nich warunkach i przestrzeniach dopasowanych do ich potrzeb.
Kontakt z nimi ma dodatkowy atut w postaci oswojenia dzieci z ich widokiem - tak sympatycznych stworzonek nie można się przecież bać.
Nie znam drugiego takiego miejsca na świecie, gdzie myszki pokazane są w tak ciekawy sposób.

Strona internetowahttps://miastomyszy.pl/

MUZEUM 6D - MASZOPERIA

Wyjątkowe muzeum, w którym możemy wszystkiego dotknąć i poczuć to wszystkimi zmysłami. Po ekspozycji oprowadza nas głos - lektor. Podczas zwiedzania przenosimy się do 1913 roku i poznajemy historię maszoperii. Dowiecie się tu czym jest owa maszoperia, co to jest szyper czy checza. Muzeum nie jest duże - to około 500 m2, ale jest naprawdę efektowne. Ściany zdobią malowidła w technice 3D, zwiedzamy w odpowiednich okularach. Podczas wędrówki po muzealnych zakamarkach czekała na nas niejedna niespodzianka. Ruchome zwierzęta, zapachy, różnorodne dźwięki, mgła, mrok i wiatr targający włosy - takie atrakcje czekają na zwiedzających w tym jednym miejscu.
Dzieci mogą przez chwilę poczuć się jak prawdziwi rybacy, zakręcić kołem sterowym, zerknąć przez bulaja czy zadzwonić kutrowym dzwonem.

Strona internetowahttps://muzeum6d.pl/

UKRYTA KRAINA

I ostatnie miejsce, jakie odwiedziliśmy w Kołobrzegu - "Ukryta Kraina", miejsce, w którym nauczycie się czarować! Atrakcja zlokalizowana w okolicach Portu Pasażerskiego w Kołobrzegu
Na wejściu otrzymaliśmy różdżkę i wstążeczki ze swoim imieniem. Następnie udaliśmy się do ukrytej krainy, żeby sprawdzić, na czym polega sekret tego miejsca. Przeróżne postacie ożywały, gdy machnęliśmy różdżką w ich pobliżu. Zaskoczył nas Pan Wiewiór, krokodyl Zębuś, małpa, wróżki, krasnale, a także śpiewające marchewki. Na koniec każde dziecko przywiązuje wstążeczkę ze swoim imieniem w specjalnej sali, w której aż roi się od dziecięcych imion.
Znakomita zabawa - okazuje się, że czarować potrafi każdy :) Trzeba tylko chcieć i potrafić wkroczyć w inny wymiar.