Kochamy gry planszowe i bardzo dużo gramy z dziećmi. Co pewien czas pokazuję wam nasze planszówkowe odkrycia, ale postanowiłam dzielić się też z wami zapowiedziami planszówek, które wpadły nam w oko. Niektóre z nich to nowości, inne to znakomite dodruki, na które wielu czekało. Dziś porcja inspiracji od Naszej Księgarni.
GRA LICZBOWA
Szalona gra pełna liczb i emocji! Wszyscy gracie równocześnie! Wykładacie odpowiednie karty na stół – wygra osoba, która najszybciej wyłoży wszystkie swoje karty. Aby wygrać, przyda się dobra koncentracja, spostrzegawczość i szybkość reakcji. Gra pomaga młodszym graczom opanować umiejętność dodawania i odejmowania. Nie ma lepszej metody niż nauka przez zabawę!
autor gry: Maureen Hiron
ilustracje: Małgorzata Wójcicka
wiek: 8-110 lat,
liczba graczy: 2-4
wydawca: NASZA KSIĘGARNIA
cena: 39,90
premiera gry: 14 kwietnia
NA KOŃCU JĘZYKA JUNIOR
Dziecięca wersja jednej z najlepszych gier imprezowych! Bądź szybszy od rywali – powiedz, z czym kojarzą się rysunki na kartach! Podaj słowo, które masz na końcu języka!
Każdy rysunek może kojarzyć się z wieloma rzeczami, dzieci mają więc pole do popisu.
UWAGA! Kilka wariantów rozgrywki rozwija umiejętność głoskowania i rymowania!
Zdobyte nagrody:
– Nagroda Rodziców, USA, 2018 r.
– Wybór Rodziców – rekomendacja, USA, 2018 r.
autor gry: Andrew Innes
ilustracje: Łukasz Musiał
wiek: 5-105 lat,
liczba graczy: 3-6
wydawca: NASZA KSIĘGARNIA
cena: 49,90
premiera gry: 24 marca
Opis wydawcy:
ilustracje: Łukasz Musiał
wiek: 5-105 lat,
liczba graczy: 3-6
wydawca: NASZA KSIĘGARNIA
cena: 49,90
premiera gry: 24 marca
GRA NA EMOCJACH
Zadajesz pytanie zaczynające się od „JAK SIĘ CZUJĘ, GDY…”, a pozostali gracze wykładają po jednej karcie – takiej, która według nich najlepiej pasuje do odpowiedzi na twoje pytanie. Wybierasz tę, którą uważasz za najlepiej oddającą twoje emocje. Gracz, który ją wyłożył, zdobywa punkt! Zwycięzcą zostaje osoba, która zdobędzie 3 punkty.
Proste zasady gry!
- Zadajesz pytanie, np.: „Jak się czuję, gdy spóźniam się na pierwszą randkę?”.
- Pozostali gracze wybierają po jednej karcie (kładą je rysunkiem do dołu, abyś nie wiedział, kto co wybrał).
- Spośród wyłożonych kart wybierasz rysunek, który najlepiej pasuje do odpowiedzi na twoje pytanie.
- Gracz, który wyłożył wybrany przez ciebie rysunek, zdobywa 1 punkt.
- W następnej rundzie kolejny gracz zadaje wymyślone przez siebie pytanie.
- Gra się kończy, gdy któryś gracz zdobędzie 3 punkty.
autor gry: Manu Palau
ilustracje: Małgorzata Wójcicka
wiek: 10-110 lat, liczba graczy: 3-10
wydawca: NASZA KSIĘGARNIA
cena: 39,90
GRA POZORÓW
Wszyscy gracie równocześnie! Staracie się jak najszybciej wyłożyć na stół wszystkie swoje karty. Aby wygrać, należy wykazać się spostrzegawczością i szybkością!
Gra opiera się na efekcie Johna Ridleya Stroopa, psychologa, który odkrył, że NIE WSZYSTKO JEST TAKIE, JAKIE SIĘ WYDAJE!
autor gry: Jonathan Chaffer
ilustracje: Małgorzata Wójcicka
wiek: 8-108 lat, liczba graczy: 2-4
wydawca: NASZA KSIĘGARNIA
cena: 39,90
GRA SŁÓW
Opis wydawcy:
Rodzinna gra kooperacyjna. Podczas rozgrywki nie rywalizujecie ze sobą! Wspólnie staracie się osiągnąć jak najlepszy wynik. Gra podzielona jest na 3 części, podczas których wykorzystuje się umiejętność opowiadania, kojarzenia oraz dobrą pamięć.
autor gry: Julien Percot
ilustracje: Małgorzata Wójcicka
wiek: 6-106 lat, liczba graczy: 3-10
wydawca: NASZA KSIĘGARNIA
cena: 39,90
SEN
Opis wydawcy:
Proste zasady gry!
- Gracze tworzą sny składające się z 4 krain (kart). Gracze nie wiedzą, jakie krainy znajdują się w snach rywali.
- W niektórych krainach znajduje się więcej kruków, w innych mniej. Celem gry jest posiadanie najmniejszej liczby kruków w swoim śnie.
- Podczas gry gracze wymieniają swoje krainy, podglądają sny rywali, wrzucają do ich snów mroczne krainy oraz starają się przejmować te z niewielką liczbą kruków.
- Jeśli ktoś uważa, że w jego śnie znajduje się najmniej kruków, krzyczy: „Pobudka!” i runda się kończy. Gracze ujawniają swoje sny, liczą kruki i zapisują wyniki. Następnie rozgrywają kolejną rundę. Gra się kończy, gdy któryś gracz zbierze 100 kruków. Zwycięzcą zostaje osoba, która w sumie zgromadzi najmniej kruków.
autor gry: Gamewright team
ilustracje: Marcin Minor
wiek: 8-108 lat,
Odwiedź krainy pełne smoków! SMOKI to trzecia gra z serii, która przenosi was do świata ze snów. Gra ma inne zasady niż poprzednie z tej serii: SEN i KRUKI. Tworzycie swoje sny i odwiedzacie krainy smoków przybierających różne formy. W niektórych krainach spotkacie również kruki – możecie korzystać z ich specjalnych umiejętności. Pozwolą wam one zmieniać swoje sny oraz sny rywali! Wygra osoba, która w swoim śnie odwiedzi najpiękniejsze krainy i zdobędzie 3 żetony smoka.
autor gry: Kevin Kichan Kim
ilustracje: Marcin Minor
wiek: 6-106 lat,
liczba graczy: 2-5
wydawca: NASZA KSIĘGARNIA
cena: 49,90
wydawca: NASZA KSIĘGARNIA
cena: 49,90
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz