Pora na prezentową podpowiedź dla 8-latków :) Pozostajemy w temacie planszówek. Dziś mam dla was trzy absolutnie fenomenalne tytuły, które będą świetnym pomysłem na gwiazdkowy prezent i umilą czas całej rodzinie - bo dorośli też nie będą się przy nich nudzić. Bardzo was zachęcam do grania z dziećmi w gry - od najmłodszych lat. Niesamowicie rozwijają i wzmacniają więzi rodzinne. Na początku trzeba poświęcić chwilę na przeczytanie i zrozumienie zasad, ale gdy już się to stanie, to czeka was niezwykle przyjemna przygoda we wspólnym gronie :)
Dzisiejsze propozycje to naprawdę trzy świetne gry, nie tylko pod względem mechaniki, ale i wydania. Są w dużych pudełkach, dopracowanych pod każdym względem. "Tajemniczy ogród" wręcz zapiera dech swoją wyjątkowością, bo gra ma wyjątkowe ilustracje, a złote elementy na pudełku dodają jej niezwykłego splendoru. "Stella" to gra z genialnego uniwersum "Dixit", podobnie jak "gra matka" to gra, która nigdy się nie nudzi i w którą może grać cała rodzina. Tak naprawdę to od gracy i ich wyobraźni oraz skojarzeń zależy, jak potoczy się rozgrywka. "Kroniki zamku Avel" to z kolei przepięknie wydana i niezwykle wciągająca gra polskich autorów. Niesamowita fabuła i ciekawa mechanika sprawiają, że gra niemal uzależnia - gdy się w nią wkręcimy, będzie lądować na naszym stole regularnie. Dzisiejsze gry są dla dzieci od lat 8, ale u nas bez problemu radzi sobie w nie 7-latka, a nawet niespełna 5-latek z niewielką pomocą dorosłych. Te gry nie mają górnej granicy wieku - spodobają się również dorosłym. Zapraszam na kilka słów recenzji :)
"Tajemniczy ogród" przepiękna gra autorów Everdell
James A. Wilson, Clarissa A. Wilson
Liczba graczy: 1-7
Czas gry: 20 minut
Wiek: 8+
Gra z przepięknymi motywami kwiatowymi, mechaniką draftu oraz zapierającymi dech ilustracjami. Słynne "Flourish" w końcu zostało wydane w Polsce jako "Tajemniczy Ogród". Rozgrywka jest szybka i może zaangażować do 7 osób. Będzie więc świetnym tytułem na świąteczne spotkanie rodzinne.
Zadaniem graczy jest tworzenie ogrodów. Są tu różne warianty: solo, rywalizacyjny i kooperacyjny.
Gra ma mnóstwo świetnie wykonanych elementów, wyjątkowo zdobionych. To tytuł, który znakomicie sprawdzi się jako prezent.
Wspomniałam o mechanice draftu, więc może kilka słów o niej. Draft to dociąg elementów - albo jako dobieranie kart ze wspólnej talii albo branie elementów ze swojej puli czy wymienianie się między graczami. Zalety draftu to fakt, że angażuje wszystkich jednakowo, nikt nie czeka na swoją kolejkę, gra jest płynna, mamy większy wpływ na swoje karty niż przy tradycyjnym losowaniu.
W "Tajemniczym ogrodzie" gracze dysponują 6 kartami na ręce i mają zbudować tytułowy ogród, który co rundę i na koniec rozgrywki przyniesie im punkty. Po dołożeniu jednej karty do swojego ogrodu, przekazują po jednej karcie swoim sąsiadom. W zamian dostają od nich dwie nowe karty i jedną z zakrytej talii. Na ręku zawsze mamy 6 kart. Po trzecim dołożeniu karty do naszego ogrodu runda się kończy i następuje punktowanie. Na koniec 4 rundy przechodzimy do ostatecznej punktacji - osoba z wyższą ilością punktów wygrywa.
"Stella" nowa gra z Uniwersum DixitGérald Cattiaux, Jean-Louis Roubira
Liczba graczy: 3-6
Czas gry: 30 minut
Wiek: 8+
Przenieś się do niesamowitego świata wyobraźni. Kojarz, obserwuj, zastanów się, co mogli wskazać inni… Niesamowite grafiki ze świata Dixit, wyjątkowy klimat i wciągająca rozgrywka. Oto Stella, gwiazda wśród gier skojarzeń!
W pudełku znajdziemy oczywiście zestaw kart ze świata Dixit, które uwaga, możemy dowolnie łączyć! Kartami ze Stelli możemy grać w Dixit i odwrotnie! Karty są… cudowne, aż brak mi słów na ich opisanie. Każda jest wyjątkowa, stanowi sama w sobie jakąś historię. Uwielbiam przeglądać te karty i wyobrażać sobie te wszystkie światy i sytuacje na nich przedstawione.
Zasady gry są nieco bardziej skomplikowane niż w Dixit, lecz sama rozgrywka wydaje mi się prostsza – szczególnie dla osób, które nie lubią wymyślać skojarzeń i dla młodszych graczy, którym trudno wymyślić dobre hasło. Tutaj hasła mamy już gotowe, wystarczy tylko wybrać pasujące do nich obrazki i gotowe! Musimy jednak zdecydować, ile kart obstawimy w danej rundzie, gdyż najbardziej „łapczywi” mogą otrzymać ostatecznie mniej punktów.
Same zasady są bardzo proste. Gracze po kolei wskazują po jednej karcie, którą skojarzyli z hasłem i sprawdzają, czy ktoś również zadecydował podobnie. Jeśli zrobiła to jeszcze jedna osoba – tworzy się superiskra, dająca każdemu z pary po 3 punkty. Kiedy kartę wybrało więcej osób, tworzy się zwykła iskra – warta 2 punkty. Jeśli nikt nie skojarzył wybranej przez nas karty, odpadamy w tej turze z gry. Nie możemy już dostać punktów, ale nasze wybrane karty wciąż mogą dać punkty innym.
"Kroniki zamku Avel" jedna z najlepszych gier, w jakie graliśmyPrzemek Wojtkowiak, Bartłomiej Kordowski
Liczba graczy: 1-4
Czas gry: 60-90 minut
Wiek: 8+
To gra kooperacyjna, w której zaczynasz jako skromny obrońca zamku Avel. Podczas gry odkrywasz okoliczne krainy, pokonujesz mniejsze potwory, zdobywasz ekwipunek i rośniesz w siłę. W pewnym momencie pojawia się Monstrum i rusza na zamek. Do pomocy masz mury i pułapki, ale i tak nie unikniesz spotkania z potworem. Kto wygra? To się okaże :)
Gra jest niesamowicie dynamiczna, ponieważ ma dość duży stopień losowości (walki z potworami odbywają się poprzez rzucanie kostek, a elementy ekwipunku losujemy z worka), cały czas liczymy na to, że może tym razem uda się wylosować właściwy ekwipunek, który pomoże nam w grze. Mechanika jest łatwa do opanowania, praktycznie już przy drugiej rozgrywce wszyscy wiedzą o co chodzi.
Przez całą grę czujemy, że nadchodzi monstrum i tak musimy organizować swoje wędrówki, aby nie tracić niepotrzebnie czasu. Poza samym nadejściem monstrum, pojawiają się również jego sprzymierzeńcy, którzy skutecznie utrudniają nam zwycięstwo.
Gra wygląda rewelacyjnie. Grafiki są śliczne, elementy wytrzymałe. To przepiękna i łatwa do ogarnięcia gra, która zapewni rodzinną rozrywkę na wiele godzin.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz