Mikołajki i gwiazdka za pasem, więc przybywam z porcją planszówkowych nowości, jakie mamy na oku. Znajdziecie tu tytuły, które wpasowują się w nasz gust, a jesteśmy rodzicami dzieci w wieku 5-10 lat i kochamy planszówki :)
Sea Stax
Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 1+
Wiek graczy: 7-99
Kategoria: logiczne
Mechanika: logiczne myślenie, planowanie przestrzenne, dopasowywanie elementów
Elementy:
48 układanek
48 rozwiązań
12 stworzeń morskich
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Wyjątkowa łamigłówka pełna morskich stworzeń!
Złap rybę zanim wyślizgnie Ci się z rąk i pogna w odmęty, poproś ośmiornicę, żeby zebrała swoje macki i uważaj, żeby nie ścisnąć za bardzo rozdymki! Morskie stworzenia mają różne kształty i rozmiary, więc by rozwiązać wszystkie zadania, konieczne będzie przemyślane gospodarowanie przestrzenią.
Sea Stax to jednoosobowa łamigłówka logiczna, w której próbujemy pomieścić morskie stworzenia na wskazanej na karcie przestrzeni. W pudełku znajdziesz 48 wyzwań o różnym poziomie trudności wraz z rozwiązaniami.
Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 10 min.
Kategoria: imprezowe
Mechanika: refleks, blef
Elementy:
30 kart przycisków
2 karty pomocy
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Do zwycięstwa wystarczy tylko jeden palec!
Zwariowana gra imprezowa, w której próbujesz przewidzieć reakcje pozostałych uczestników i zdobyć jak najwięcej kart. A to wszystko przy użyciu tylko jednego palca! Obstawiaj i wywołuj innych do działania, spróbuj pokrzyżować szyki przeciwnikom, korzystaj ze specjalnych zdolności kart i zbieraj jak najwięcej punktów, by zwyciężyć!
Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-8
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 10 min.
Kategoria: rodzinne, imprezowe
Mechanika: refleks, zapamiętywanie, spostrzegawczość
Elementy:
64 karty
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Powtarzaj, obserwuj i nie zostawaj z tyłu!
Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza! Wykładaj karty w rytm tej niecodziennej wyliczanki, a gdy wypowiedziane słowo pasuje do obrazka, klepnij kartę ręką, nakrywając ją. Ten, kto będzie ostatni, zabiera wyłożone karty, a zwycięży gracz, który pozbył się wszystkich!
Pamiętasz inny układ słów z tytułu? Tym gorzej dla Ciebie, bo jest już nieaktualny! Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza wywraca do góry nogami nie tylko wyliczankę, ale i same karty. Ich odwrócone wersje będą wymagały zupełnie innego reagowania. Uważaj i nie daj się zmylić, a zwycięstwo będzie na wyciągnięcie ręki!
Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 7+
Czas gry: 30-40 min.
Kategoria: rodzinne
Mechanika: zagrywanie kart, zbieranie zestawów
Elementy:
56 kart
notes punktacji
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Zwierzę na rowerze!
Weź udział w szalonym wyścigu kolarskim, wygrywaj poszczególne etapy, zdobądź jak najwięcej punktów i zgarnij prestiżowy trykot w marchewkę z groszkiem!
Velonimo to dynamiczna gra, w której rywalizujemy o to, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kart z ręki. Aby robić to jak najefektywniej, należy łączyć je w zestawy według wartości lub kolorów. Kluczem do zwycięstwa będzie strategiczne myślenie i rozsądne gospodarowanie swoimi siłami poprzez trafne wybieranie momentów na atak i odpoczynek.
Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 4+
Czas gry: 15-20 min.
Kategoria: dla dzieci
Mechanika: wyścig, obstawianie wyników, zapamiętywanie
Elementy:
duża plansza
mniejsza plansza z otworami
4 wałki do mocowania planszy
60 fragmentów dżdżownic
4 głowy dżdżownic
4 poziomki
4 stokrotki
kolorowa kość
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Do ziemi, gotowi, start!
Rozpoczyna się pierwszy w historii wyścig dżdżownic w ogrodzie sąsiadów. Niech Wasze robaczki dają nura do ziemi, a wy weźcie się do kibicowania. Dżdżownica, która jako pierwsza wystawi głowę przy kompostowniku, wygrywa!
W wielokrotnie nagradzanej grze Gnaj, robaczku! bierzecie udział w szalonym wyścigu dżdżownic, podczas którego ryjecie ogród sąsiadów. Gdy dżdżownice znikną w ziemi, spróbuj odgadnąć, która będzie najszybsza. Jeśli dżdżownicy uda się po drodze skubnąć stokrotkę albo poziomkę, będzie ryła jeszcze szybciej! Zwycięży ta, która jako pierwsza wystawi głowę z ziemi.
Liczba graczy: 1+
Wiek graczy: 7-99
Kategoria: logiczne
Mechanika: logiczne myślenie, planowanie przestrzenne, dopasowywanie elementów
Elementy:
48 układanek
48 rozwiązań
12 stworzeń morskich
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Wyjątkowa łamigłówka pełna morskich stworzeń!
Złap rybę zanim wyślizgnie Ci się z rąk i pogna w odmęty, poproś ośmiornicę, żeby zebrała swoje macki i uważaj, żeby nie ścisnąć za bardzo rozdymki! Morskie stworzenia mają różne kształty i rozmiary, więc by rozwiązać wszystkie zadania, konieczne będzie przemyślane gospodarowanie przestrzenią.
Sea Stax to jednoosobowa łamigłówka logiczna, w której próbujemy pomieścić morskie stworzenia na wskazanej na karcie przestrzeni. W pudełku znajdziesz 48 wyzwań o różnym poziomie trudności wraz z rozwiązaniami.
Jednym palcem
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 10 min.
Kategoria: imprezowe
Mechanika: refleks, blef
Elementy:
30 kart przycisków
2 karty pomocy
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Do zwycięstwa wystarczy tylko jeden palec!
Zwariowana gra imprezowa, w której próbujesz przewidzieć reakcje pozostałych uczestników i zdobyć jak najwięcej kart. A to wszystko przy użyciu tylko jednego palca! Obstawiaj i wywołuj innych do działania, spróbuj pokrzyżować szyki przeciwnikom, korzystaj ze specjalnych zdolności kart i zbieraj jak najwięcej punktów, by zwyciężyć!
Super Cortex
Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-6
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 15 min.
Kategoria: rodzinne, imprezowe
Mechanika: zapamiętywanie, odnajdywanie wzorów, refleks
Elementy:
90 kart
6 układanek mózgów
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Myślisz, że jesteś bystrzejszy od swoich znajomych?
Wytęż umysł i spróbuj swoich sił w świetnej grze, która rozwinie rozmaite funkcje Twojego mózgu. Podejmij się 8 różnych testów sprawdzających rozumowanie, pamięć i szybkość. Przygotuj się na zadania wymagające myślenia przestrzennego, zapamiętywania, analizy, logiki, a nawet… rozpoznawania kształtów wyłącznie za pomocą dotyku!
Super Cortex to dynamiczna zabawa, w której wraz z przyjaciółmi sprawdzicie, kto najszybciej rozwiązuje rozmaite łamigłówki. W każdej rundzie na stole pojawia się karta z zadaniem. Ten, kto rozwiąże je jako pierwszy, musi przykryć ją ręką i głośno podać odpowiedź. Ta odsłona serii skierowana jest do starszych odbiorców, a dostępne zagadki stanowią naprawdę nie lada wyzwanie!
Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-6
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 15 min.
Kategoria: rodzinne, imprezowe
Mechanika: zapamiętywanie, odnajdywanie wzorców, refleks
Elementy:
90 kart
6 układanek z herbem Hogwartu
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Kto jest najbystrzejszym czarodziejem?
Wytęż umysł i spróbuj swoich sił w grze, która rozwinie rozmaite funkcje Twojego mózgu. Podejmij się 8 różnych testów sprawdzających rozumowanie, pamięć i szybkość. Przygotuj się na zadania wymagające myślenia przestrzennego, zapamiętywania, analizy, logiki, a nawet… rozpoznawania kształtów wyłącznie za pomocą dotyku!
Cortex Harry Potter to nie lada gratka dla małych i dużych czarodziejów, którzy chcą spróbować swoich sił w rozwiązywaniu łamigłówek. W każdej rundzie na stole pojawia się karta z zadaniem. Ten, kto rozwiąże je jako pierwszy, musi przykryć ją ręką i głośno podać odpowiedź. Wśród wyzwań znajdziecie wyścig o złoty znicz, pojedynek na zaklęcia czy poszukiwanie tajnych przejść na mapie Huncwotów!
Liczba graczy: 2-6
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 15 min.
Kategoria: rodzinne, imprezowe
Mechanika: zapamiętywanie, odnajdywanie wzorów, refleks
Elementy:
90 kart
6 układanek mózgów
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Myślisz, że jesteś bystrzejszy od swoich znajomych?
Wytęż umysł i spróbuj swoich sił w świetnej grze, która rozwinie rozmaite funkcje Twojego mózgu. Podejmij się 8 różnych testów sprawdzających rozumowanie, pamięć i szybkość. Przygotuj się na zadania wymagające myślenia przestrzennego, zapamiętywania, analizy, logiki, a nawet… rozpoznawania kształtów wyłącznie za pomocą dotyku!
Super Cortex to dynamiczna zabawa, w której wraz z przyjaciółmi sprawdzicie, kto najszybciej rozwiązuje rozmaite łamigłówki. W każdej rundzie na stole pojawia się karta z zadaniem. Ten, kto rozwiąże je jako pierwszy, musi przykryć ją ręką i głośno podać odpowiedź. Ta odsłona serii skierowana jest do starszych odbiorców, a dostępne zagadki stanowią naprawdę nie lada wyzwanie!
Cortex Harry Potter
Liczba graczy: 2-6
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 15 min.
Kategoria: rodzinne, imprezowe
Mechanika: zapamiętywanie, odnajdywanie wzorców, refleks
Elementy:
90 kart
6 układanek z herbem Hogwartu
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Kto jest najbystrzejszym czarodziejem?
Wytęż umysł i spróbuj swoich sił w grze, która rozwinie rozmaite funkcje Twojego mózgu. Podejmij się 8 różnych testów sprawdzających rozumowanie, pamięć i szybkość. Przygotuj się na zadania wymagające myślenia przestrzennego, zapamiętywania, analizy, logiki, a nawet… rozpoznawania kształtów wyłącznie za pomocą dotyku!
Cortex Harry Potter to nie lada gratka dla małych i dużych czarodziejów, którzy chcą spróbować swoich sił w rozwiązywaniu łamigłówek. W każdej rundzie na stole pojawia się karta z zadaniem. Ten, kto rozwiąże je jako pierwszy, musi przykryć ją ręką i głośno podać odpowiedź. Wśród wyzwań znajdziecie wyścig o złoty znicz, pojedynek na zaklęcia czy poszukiwanie tajnych przejść na mapie Huncwotów!
Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza
Liczba graczy: 2-8
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 10 min.
Kategoria: rodzinne, imprezowe
Mechanika: refleks, zapamiętywanie, spostrzegawczość
Elementy:
64 karty
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Powtarzaj, obserwuj i nie zostawaj z tyłu!
Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza! Wykładaj karty w rytm tej niecodziennej wyliczanki, a gdy wypowiedziane słowo pasuje do obrazka, klepnij kartę ręką, nakrywając ją. Ten, kto będzie ostatni, zabiera wyłożone karty, a zwycięży gracz, który pozbył się wszystkich!
Pamiętasz inny układ słów z tytułu? Tym gorzej dla Ciebie, bo jest już nieaktualny! Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza wywraca do góry nogami nie tylko wyliczankę, ale i same karty. Ich odwrócone wersje będą wymagały zupełnie innego reagowania. Uważaj i nie daj się zmylić, a zwycięstwo będzie na wyciągnięcie ręki!
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 7+
Czas gry: 30-40 min.
Kategoria: rodzinne
Mechanika: zagrywanie kart, zbieranie zestawów
Elementy:
56 kart
notes punktacji
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Zwierzę na rowerze!
Weź udział w szalonym wyścigu kolarskim, wygrywaj poszczególne etapy, zdobądź jak najwięcej punktów i zgarnij prestiżowy trykot w marchewkę z groszkiem!
Velonimo to dynamiczna gra, w której rywalizujemy o to, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kart z ręki. Aby robić to jak najefektywniej, należy łączyć je w zestawy według wartości lub kolorów. Kluczem do zwycięstwa będzie strategiczne myślenie i rozsądne gospodarowanie swoimi siłami poprzez trafne wybieranie momentów na atak i odpoczynek.
Gnaj, Robaczku!
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 4+
Czas gry: 15-20 min.
Kategoria: dla dzieci
Mechanika: wyścig, obstawianie wyników, zapamiętywanie
Elementy:
duża plansza
mniejsza plansza z otworami
4 wałki do mocowania planszy
60 fragmentów dżdżownic
4 głowy dżdżownic
4 poziomki
4 stokrotki
kolorowa kość
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Do ziemi, gotowi, start!
Rozpoczyna się pierwszy w historii wyścig dżdżownic w ogrodzie sąsiadów. Niech Wasze robaczki dają nura do ziemi, a wy weźcie się do kibicowania. Dżdżownica, która jako pierwsza wystawi głowę przy kompostowniku, wygrywa!
W wielokrotnie nagradzanej grze Gnaj, robaczku! bierzecie udział w szalonym wyścigu dżdżownic, podczas którego ryjecie ogród sąsiadów. Gdy dżdżownice znikną w ziemi, spróbuj odgadnąć, która będzie najszybsza. Jeśli dżdżownicy uda się po drodze skubnąć stokrotkę albo poziomkę, będzie ryła jeszcze szybciej! Zwycięży ta, która jako pierwsza wystawi głowę z ziemi.
Skubane kurczaki
Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 4+
Czas gry: 15-20 min.
Kategoria: dla dzieci
Mechanika: zapamiętywanie, ruch z punktu do punktu
Elementy:
24 kafelki jajek
12 ośmiokątnych kafelków wybiegu dla kur
4 figurki kur
4 pióra z ogonów
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Ko, ko, konkretna gra pamięciowa!
Dzisiaj w kurniku panuje niezły chaos! W ramach przygotowań do olimpiady kury biegają po wybiegu i kradną sobie nawzajem pióra. Muszą złapać wszystkie rywalki za ogon, jednocześnie pilnując swojego kuperka.
Podczas gry w Skubane kurczaki staramy się zapamiętać położenie obrazków na kafelkach wybiegu, co umożliwia nam ruch, a ten z kolei przybliża nas do oskubania przeciwników! Kura, która jako pierwsza oskubie pozostałe, wygrywa, a ten, kto ma dziurawą pamięć… skończy z łysym kuperkiem!
Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 5+
Czas gry: 20 min.
Kategoria: dla dzieci
Mechanika: wyścig, rzuty kośćmi, wybór karty
Elementy:
plansza do gry (w trzech częściach)
49 kart ruchu
5 kart graczy
karta pierwszego gracza
5 figurek 3 przyjaciół
10 naklejek 3 przyjaciół
3 kości
18 naklejek na kości
dysk obrotowy
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Do uczty, gotowi, start!
Nic nie stanie pomiędzy najlepszymi przyjaciółmi. Jak co roku mysz, koza i niedźwiedź ścigają się po polach. Po drodze zbierają smakowitą kukurydzę, chrupiącą kapustę i soczyste jagody. Stąpając jak niedźwiedź, skacząc jak koza i skradając się przez mysie podziemne skróty, przyjaciele przemierzają drogę od jednego smakołyku do kolejnego. A po wejściu na finałowe pole najszybsza trójka przyjaciół wchodzi wspólnie na podium zwycięzców!
W grze Wyścig z misiem każdy uczestnik zawiaduje grupą trojga przyjaciół: myszą, kozą i niedźwiedziem. Wykorzystując karty ruchu, rzucając kością oraz sterując specjalnym, obrotowym dyskiem będziemy starali się jak najefektywniej przemieszczać po planszy. Zwycięży ten, kto jako pierwszy doprowadzi swoją drużynę na pole finałowe!
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 4+
Czas gry: 15-20 min.
Kategoria: dla dzieci
Mechanika: zapamiętywanie, ruch z punktu do punktu
Elementy:
24 kafelki jajek
12 ośmiokątnych kafelków wybiegu dla kur
4 figurki kur
4 pióra z ogonów
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Ko, ko, konkretna gra pamięciowa!
Dzisiaj w kurniku panuje niezły chaos! W ramach przygotowań do olimpiady kury biegają po wybiegu i kradną sobie nawzajem pióra. Muszą złapać wszystkie rywalki za ogon, jednocześnie pilnując swojego kuperka.
Podczas gry w Skubane kurczaki staramy się zapamiętać położenie obrazków na kafelkach wybiegu, co umożliwia nam ruch, a ten z kolei przybliża nas do oskubania przeciwników! Kura, która jako pierwsza oskubie pozostałe, wygrywa, a ten, kto ma dziurawą pamięć… skończy z łysym kuperkiem!
Wyścig z misiem
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 5+
Czas gry: 20 min.
Kategoria: dla dzieci
Mechanika: wyścig, rzuty kośćmi, wybór karty
Elementy:
plansza do gry (w trzech częściach)
49 kart ruchu
5 kart graczy
karta pierwszego gracza
5 figurek 3 przyjaciół
10 naklejek 3 przyjaciół
3 kości
18 naklejek na kości
dysk obrotowy
instrukcja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Do uczty, gotowi, start!
Nic nie stanie pomiędzy najlepszymi przyjaciółmi. Jak co roku mysz, koza i niedźwiedź ścigają się po polach. Po drodze zbierają smakowitą kukurydzę, chrupiącą kapustę i soczyste jagody. Stąpając jak niedźwiedź, skacząc jak koza i skradając się przez mysie podziemne skróty, przyjaciele przemierzają drogę od jednego smakołyku do kolejnego. A po wejściu na finałowe pole najszybsza trójka przyjaciół wchodzi wspólnie na podium zwycięzców!
W grze Wyścig z misiem każdy uczestnik zawiaduje grupą trojga przyjaciół: myszą, kozą i niedźwiedziem. Wykorzystując karty ruchu, rzucając kością oraz sterując specjalnym, obrotowym dyskiem będziemy starali się jak najefektywniej przemieszczać po planszy. Zwycięży ten, kto jako pierwszy doprowadzi swoją drużynę na pole finałowe!
Tyle wspaniałych gier jest teraz na rynku, że ciężko się zdecydować. :)
OdpowiedzUsuń