11/18/2022

Planszówkowe nowości i zapowiedzi dla dzieci

Mikołajki i gwiazdka za pasem, więc przybywam z porcją planszówkowych nowości, jakie mamy na oku. Znajdziecie tu tytuły, które wpasowują się w nasz gust, a jesteśmy rodzicami dzieci w wieku 5-10 lat i kochamy planszówki :)



Sea Stax

Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 1+
Wiek graczy: 7-99
Kategoria: logiczne
Mechanika: logiczne myślenie, planowanie przestrzenne, dopasowywanie elementów

Elementy:

48 układanek
48 rozwiązań
12 stworzeń morskich
instrukcja

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Wyjątkowa łamigłówka pełna morskich stworzeń!

Złap rybę zanim wyślizgnie Ci się z rąk i pogna w odmęty, poproś ośmiornicę, żeby zebrała swoje macki i uważaj, żeby nie ścisnąć za bardzo rozdymki! Morskie stworzenia mają różne kształty i rozmiary, więc by rozwiązać wszystkie zadania, konieczne będzie przemyślane gospodarowanie przestrzenią.

Sea Stax to jednoosobowa łamigłówka logiczna, w której próbujemy pomieścić morskie stworzenia na wskazanej na karcie przestrzeni. W pudełku znajdziesz 48 wyzwań o różnym poziomie trudności wraz z rozwiązaniami.




Jednym palcem


Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 10 min.
Kategoria: imprezowe
Mechanika: refleks, blef

Elementy:

30 kart przycisków
2 karty pomocy
instrukcja

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Do zwycięstwa wystarczy tylko jeden palec!

Zwariowana gra imprezowa, w której próbujesz przewidzieć reakcje pozostałych uczestników i zdobyć jak najwięcej kart. A to wszystko przy użyciu tylko jednego palca! Obstawiaj i wywołuj innych do działania, spróbuj pokrzyżować szyki przeciwnikom, korzystaj ze specjalnych zdolności kart i zbieraj jak najwięcej punktów, by zwyciężyć!



Super Cortex


Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-6
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 15 min.
Kategoria: rodzinne, imprezowe
Mechanika: zapamiętywanie, odnajdywanie wzorów, refleks

Elementy:

90 kart
6 układanek mózgów
instrukcja

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Myślisz, że jesteś bystrzejszy od swoich znajomych?

Wytęż umysł i spróbuj swoich sił w świetnej grze, która rozwinie rozmaite funkcje Twojego mózgu. Podejmij się 8 różnych testów sprawdzających rozumowanie, pamięć i szybkość. Przygotuj się na zadania wymagające myślenia przestrzennego, zapamiętywania, analizy, logiki, a nawet… rozpoznawania kształtów wyłącznie za pomocą dotyku!

Super Cortex to dynamiczna zabawa, w której wraz z przyjaciółmi sprawdzicie, kto najszybciej rozwiązuje rozmaite łamigłówki. W każdej rundzie na stole pojawia się karta z zadaniem. Ten, kto rozwiąże je jako pierwszy, musi przykryć ją ręką i głośno podać odpowiedź. Ta odsłona serii skierowana jest do starszych odbiorców, a dostępne zagadki stanowią naprawdę nie lada wyzwanie!




Cortex Harry Potter


Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-6
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 15 min.
Kategoria: rodzinne, imprezowe
Mechanika: zapamiętywanie, odnajdywanie wzorców, refleks

Elementy:

90 kart
6 układanek z herbem Hogwartu
instrukcja

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Kto jest najbystrzejszym czarodziejem?

Wytęż umysł i spróbuj swoich sił w grze, która rozwinie rozmaite funkcje Twojego mózgu. Podejmij się 8 różnych testów sprawdzających rozumowanie, pamięć i szybkość. Przygotuj się na zadania wymagające myślenia przestrzennego, zapamiętywania, analizy, logiki, a nawet… rozpoznawania kształtów wyłącznie za pomocą dotyku!

Cortex Harry Potter to nie lada gratka dla małych i dużych czarodziejów, którzy chcą spróbować swoich sił w rozwiązywaniu łamigłówek. W każdej rundzie na stole pojawia się karta z zadaniem. Ten, kto rozwiąże je jako pierwszy, musi przykryć ją ręką i głośno podać odpowiedź. Wśród wyzwań znajdziecie wyścig o złoty znicz, pojedynek na zaklęcia czy poszukiwanie tajnych przejść na mapie Huncwotów!




Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza


Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-8
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 10 min.
Kategoria: rodzinne, imprezowe
Mechanika: refleks, zapamiętywanie, spostrzegawczość

Elementy:

64 karty
instrukcja

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Powtarzaj, obserwuj i nie zostawaj z tyłu!

Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza! Wykładaj karty w rytm tej niecodziennej wyliczanki, a gdy wypowiedziane słowo pasuje do obrazka, klepnij kartę ręką, nakrywając ją. Ten, kto będzie ostatni, zabiera wyłożone karty, a zwycięży gracz, który pozbył się wszystkich!

Pamiętasz inny układ słów z tytułu? Tym gorzej dla Ciebie, bo jest już nieaktualny! Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza wywraca do góry nogami nie tylko wyliczankę, ale i same karty. Ich odwrócone wersje będą wymagały zupełnie innego reagowania. Uważaj i nie daj się zmylić, a zwycięstwo będzie na wyciągnięcie ręki!



Velonimo


Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 7+
Czas gry: 30-40 min.
Kategoria: rodzinne
Mechanika: zagrywanie kart, zbieranie zestawów

Elementy:

56 kart
notes punktacji
instrukcja

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Zwierzę na rowerze!

Weź udział w szalonym wyścigu kolarskim, wygrywaj poszczególne etapy, zdobądź jak najwięcej punktów i zgarnij prestiżowy trykot w marchewkę z groszkiem!

Velonimo to dynamiczna gra, w której rywalizujemy o to, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kart z ręki. Aby robić to jak najefektywniej, należy łączyć je w zestawy według wartości lub kolorów. Kluczem do zwycięstwa będzie strategiczne myślenie i rozsądne gospodarowanie swoimi siłami poprzez trafne wybieranie momentów na atak i odpoczynek.



Gnaj, Robaczku!


Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 4+
Czas gry: 15-20 min.
Kategoria: dla dzieci
Mechanika: wyścig, obstawianie wyników, zapamiętywanie

Elementy:

duża plansza
mniejsza plansza z otworami
4 wałki do mocowania planszy
60 fragmentów dżdżownic
4 głowy dżdżownic
4 poziomki
4 stokrotki
kolorowa kość
instrukcja

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Do ziemi, gotowi, start!

Rozpoczyna się pierwszy w historii wyścig dżdżownic w ogrodzie sąsiadów. Niech Wasze robaczki dają nura do ziemi, a wy weźcie się do kibicowania. Dżdżownica, która jako pierwsza wystawi głowę przy kompostowniku, wygrywa!

W wielokrotnie nagradzanej grze Gnaj, robaczku! bierzecie udział w szalonym wyścigu dżdżownic, podczas którego ryjecie ogród sąsiadów. Gdy dżdżownice znikną w ziemi, spróbuj odgadnąć, która będzie najszybsza. Jeśli dżdżownicy uda się po drodze skubnąć stokrotkę albo poziomkę, będzie ryła jeszcze szybciej! Zwycięży ta, która jako pierwsza wystawi głowę z ziemi.




Skubane kurczaki



Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 4+
Czas gry: 15-20 min.
Kategoria: dla dzieci
Mechanika: zapamiętywanie, ruch z punktu do punktu

Elementy:

24 kafelki jajek
12 ośmiokątnych kafelków wybiegu dla kur
4 figurki kur
4 pióra z ogonów
instrukcja

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Ko, ko, konkretna gra pamięciowa!

Dzisiaj w kurniku panuje niezły chaos! W ramach przygotowań do olimpiady kury biegają po wybiegu i kradną sobie nawzajem pióra. Muszą złapać wszystkie rywalki za ogon, jednocześnie pilnując swojego kuperka.

Podczas gry w Skubane kurczaki staramy się zapamiętać położenie obrazków na kafelkach wybiegu, co umożliwia nam ruch, a ten z kolei przybliża nas do oskubania przeciwników! Kura, która jako pierwsza oskubie pozostałe, wygrywa, a ten, kto ma dziurawą pamięć… skończy z łysym kuperkiem!



Wyścig z misiem


Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 5+
Czas gry: 20 min.
Kategoria: dla dzieci
Mechanika: wyścig, rzuty kośćmi, wybór karty

Elementy:

plansza do gry (w trzech częściach)
49 kart ruchu
5 kart graczy
karta pierwszego gracza
5 figurek 3 przyjaciół
10 naklejek 3 przyjaciół
3 kości
18 naklejek na kości
dysk obrotowy
instrukcja

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Do uczty, gotowi, start!

Nic nie stanie pomiędzy najlepszymi przyjaciółmi. Jak co roku mysz, koza i niedźwiedź ścigają się po polach. Po drodze zbierają smakowitą kukurydzę, chrupiącą kapustę i soczyste jagody. Stąpając jak niedźwiedź, skacząc jak koza i skradając się przez mysie podziemne skróty, przyjaciele przemierzają drogę od jednego smakołyku do kolejnego. A po wejściu na finałowe pole najszybsza trójka przyjaciół wchodzi wspólnie na podium zwycięzców!

W grze Wyścig z misiem każdy uczestnik zawiaduje grupą trojga przyjaciół: myszą, kozą i niedźwiedziem. Wykorzystując karty ruchu, rzucając kością oraz sterując specjalnym, obrotowym dyskiem będziemy starali się jak najefektywniej przemieszczać po planszy. Zwycięży ten, kto jako pierwszy doprowadzi swoją drużynę na pole finałowe!


*opis i zdjęcia pochodzą od wydawcy

1 komentarz:

  1. Tyle wspaniałych gier jest teraz na rynku, że ciężko się zdecydować. :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Maluszkowe inspiracje , Blogger