8/24/2014

Zwiedzamy: A może do Szczyrku?

Udana rodzinna wycieczka wcale nie musi być daleka.
Tego lata udało nam się odwiedzić kilka ciekawych miejsc z mnóstwem atrakcji dla dzieci, a niedawno postanowiliśmy się wybrać rodzinnie na kilka dni w góry - dokładniej Beskid Śląski.
Nasz wybór padł na Szczyrk. Nigdy wcześniej tam nie byliśmy, a miasteczko leży stosunkowo niedaleko od Krakowa.

SZCZYRK - OKOLICA

Miasteczko jest niezwykle urocze. Turystyczne, ale nie opanowane przez niezliczone rzecze turystów.
Mamy tu wszystko, co potrzebne do przyjemnego wypoczynku w górach - piękne krajobrazy, urok małego miasta, stragany z pamiątkami i regionalnymi wyrobami i ciekawe górskie szlaki.

ATRAKCJA - WYCIĄG NA SKRZYCZNE

Dodatkową atrakcją jest wyciąg na szczyt Beskidu - Skrzyczne
Docenią go zwłaszcza rodzice maluchów, którzy jeszcze nie są gotowi na samodzielne zdobywanie gór i ci, którzy nie chcą lub nie mogą się forsować, a z przyjemnością oglądają górskie widoki :)
W naszym przypadku - tata, mama w zaawansowanej wersji 2w1 i 2-latka to rozwiązanie było jedynym możliwym wyborem :)

Nasz plan dnia nie był napięty - wręcz przeciwnie, postawiliśmy na błogie lenistwo i wypoczynek.
Z przyjemnością spacerowaliśmy po uroczym górskim miasteczku chłonąc jego przyjemną atmosferę.

LETNIA AKCJA "LATO Z KSIĄŻKĄ"

Przypadkiem trafiliśmy na akcję "Lato z ksiażką", gdzie wzięliśmy udział w dziecięcych warsztatach poświęconych Elmerowi, o czym już wam wspominałam.

Oto dzieło naszej córy :)

ZAKWATEROWANIE - APARTAMENTY PARKOWE

Jeśli zamierzacie wybrać się do Szczyrku z maluchami, zdecydowanie polecam zatrzymanie się w Apartamentach Parkowych - miejsce bardzo przyjazne dzieciom, z całą masą udogodnień dla małych gości, centralnie położone.

Sporą część dnia spędzaliśmy na hotelowym placu zabaw, który bardzo Helence przypadł do gustu.

Oprócz placu zabaw z tradycyjnymi sprzętami, jak huśtawki, zjeżdżalnia, karuzela i piaskownica, czeka tu na maluchy trampolina i kule wodne.

Rodzice mogą natomiast zrelaksować się nad rzeką (przy hotelu), gdzie rozstawione są leżaki i wsłuchiwać się delikatny szum niewielkiego wodospadu albo udać się do SPA :)

Gdy pogoda zawiedzie, dzieciaki mogą szaleć w hotelowym klubie malucha z kulkowym basenem i całą masą zabawek :)

Pogoda dopisała, więc cały nasz pobyt w Szczyrku był bardzo udany.
Polecam, jeśli chcecie odpocząć kilka dni od zgiełku dużego miasta i pooddychać świeżym, górskim powietrzem :)