2/24/2014

Wciel się w agenta!

Swego czasu o agentach było dość głośno :-)
W grze, którą dziś chcę wam przedstawić, każdy z nas może stać się jednym z nich. 
Trzeba wykazać się sprytem, umiejętnością zmylenia przeciwnika i zachowania swojej tożsamości w tajemnicy - czyli cechami prawdziwego agenta :-)
Ale to nie wszystko, naszym zadaniem jest również rozszyfrowanie, kim są inni gracze i zdemaskowanie ich.



Gra Agenci przeznaczona jest dla 2-7 graczy w wieku od 8 lat. Górną granicę trudno określić, bo doskonale sprawdzi się także u dorosłych graczy.
Wydawnictwo Egmont przyzwyczaiło nas już do tego, że w jego grach wszystkie elementy są bardzo wysokiej jakości.
Nie inaczej jest tutaj. W pudełku znajdziemy planszę wykonaną z twardej i grubej tektury, 7 drewnianych pionków agentów (w różnych kolorach), 7 drewnianych znaczników punktów, 7 kart agentów, kostkę, sejf oraz 26 kart "ściśle tajne". 
Instrukcja jest przejrzysta i bardzo dobrze wyjaśnia zasady gry.


Na początku każdy z graczy losuje kartę agenta - to jego tożsamość, której nie może ujawnić do końca gry.
W grze bierze udział więcej pionków agentów niż uczestników, co stanowi dodatkowe utrudnienie w zdemaskowaniu przeciwników. Przy 2 graczach - w grze uczestniczy 5 agentów, przy 3 graczach - 6 agentów, przy 4 i więcej - 7 agentów.


Agenci rozpoczynają grę na budynku oznaczonym "0", znaczniki punktów wędrują na tor punktacji (pole ze strzałką). Sejf umieszczamy na polu z numerem 7. Karty "ściśle tajne" używane są w zaawansowanym wariancie gry.

I zaczynamy - pierwszy gracz rzuca kostką i decyduje ilu i których agentów przesunie o określoną ilość pól. Tzn. wyrzucając na kostce 6 ma do dyspozycji 6 punktów ruchu - może przesunąć np. 6 agentów o jedno pole, 3 agentów o 2 pola albo jednego agenta o 6 pól - wykorzystuje 6 punktów ruchu dowolnie. Może też np. przenieść 2 agentów - jednego o 2 a drugiego o 4 pola do przodu. 
Przemieszczamy agentów zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gracz nie musi przemieszczać swojego agenta, może przemieszczać dowolnych, ale musi wykorzystać wszystkie punkty ruchu. W jednym budynku może znajdować się kilku agentów. 
Następnie kostką rzuca kolejny gracz i przemieszcza agentów.
Jeśli jakikolwiek z agentów zakończy ruch na polu z sejfem następuje podliczanie punktów w danej rundzie i przesunięcie znaczników punktów na odpowiednie miejsce na torze punktacji (np. agent żółty stoi na budynku nr. 6 więc zdobywa 6 punktów - znacznik żółty przesuwamy więc o 6 pól do przodu).
Po podliczeniu punktów gracz, który ostatnio rzucał kostką przenosi sejf do wybranego budynku.
Następnie kolejny gracz rzuca kostką i znowu przemieszcza agentów. 
Gra kończy się, gdy przynajmniej jeden ze znaczników punktów przekroczy pole z liczbą 39.


Dodatkowym urozmaiceniem gry są karty "ściśle tajne". Tasowane i rozdawane graczom (po 2). Rozgrywka wygląda podobnie jak w wariancie podstawowym, z tą różnicą, że po rzucie kostką i przemieszczeniu agentów gracze mają możliwość skorzystania z kart "ściśle tajne" ( a zapewniam was, że te karty potrafią nieźle namieszać :-)).


My tej grze zawdzięczamy niejeden pełen emocji wieczór :-) Na razie gramy w gronie dorosłych, ale myślę, że dzieciom gra również przypadnie do gustu. 
Element tajemnicy, podejrzliwości i zaskoczenia sprawiają, że grą nie można się znudzić, no chyba, że od razu przejrzymy przeciwników, albo oni przejrzą nas :-)
Dlatego tak istotne jest wypracowanie własnej strategii, która pomoże zmylić innych i osiągnąć naszemu agentowi największą ilość punktów :-)

Bardzo ciekawa i emocjonująca rywalizacja :-) 
Grę można kupić m.in. TU.

5 komentarzy:

Copyright © 2016 Maluszkowe inspiracje , Blogger