11/01/2021

Nowości i zapowiedzi planszówkowe dla dzieci, które nas zainteresowały

 Nie wyobrażam sobie jesiennych wieczorów bez dobrej planszówki :) Dziś pokażę wam kilka fenomenalnych tytułów, które mamy w planach dołączyć do naszej kolekcji lub też niedawno się w niej znalazły :) Niedługo pokażę wam je bliżej wraz z recenzją. Tymczasem zapraszam na planszówkowy przegląd :)



Via Magica

Liczba graczy: 2-6
Wiek graczy: 7-99
Czas gry: 30 min.
Kategoria: rodzinne, karciane
Mechanika: zbieranie zestawów, wymiana kart, push your luck, bingo

Opis wydawcy:

Via Magica to nowatorska gra, doskonale łącząca elementy strategiczne z koniecznością umiejętnego wykorzystania nadarzających się okazji. Przypomina bingo, jednak zamiast wykreślać liczby, zbieramy kryształy, pozwalające otwierać magiczne portale.

na czym to polega?

  1. Rozgrywka jest podzielona na rundy. W każdej z nich łapany jest 1 animus - aktywny gracz wyciąga żeton z worka i ogłasza jego rodzaj. 
  2. Każdy z uczestników może umieścić 1 kryształ ze swojej rezerwy na polu pasującym do złapanego animusa na jednej ze swoich kart portali albo przenieść 1 dowolny kryształ już umieszczony na karcie portalu na inny portal.
  3. Otwieranie portali zapewnia punkty na koniec gry oraz efekt opisany na dole karty. Portal otwiera się natychmiast, gdy odpowiednie animusy zostaną skrystalizowane (zbierzemy zestaw kryształów na odpowiednich polach). 
  4. Gdy uda nam się otworzyć jeden z naszych portali, musimy wypowiedzieć słowo „INCANTATUM”!

Gra kończy się w momencie, gdy któryś z uczestników otworzy 7 portali. Zwycięża osoba, która zbierze najwięcej punktów z otwartych portali i ich efektów oraz kart nagród. 

dlaczego pokochasz tę grę?

  • To jedna z planszówek, w których każdy uczestnik zabawy działa sam, tworząc własny układ z pozornie identycznych elementów. 
  • Czynniki zewnętrzne (to, jaki animus pojawi się, w którym momencie zabawy) są całkowicie losowe, ale każda z decyzji podejmowanych przez uczestników przełoży się bezpośrednio na ich wynik.
  • Każdy z rodzajów animusów ma inną częstotliwość występowania, dzięki czemu planowanie i odwlekanie kluczowych decyzji jest jeszcze bardziej ekscytujące!
  • Dzięki prostym zasadom gra świetnie nadają się na początek przygody z planszówkami i do zabawy w zróżnicowanym towarzystwie.

"Kroniki zamku Avel"


Podstawowe informacje: 
Liczba graczy: 1-4
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 60-90 min.
Kategoria: rodzinne, kooperacyjne
Mechanika: współpraca, walka, rzuty kośćmi, modularna plansza, żetony na heksach

Opis wydawcy:

Kroniki zamku Avel to oparta na współpracy gra planszowa dla całej rodziny, w której wcielamy się w bohaterów i bohaterki odpowiedzialnych za uratowanie magicznej krainy. Podczas rozgrywki stworzymy własne postacie o unikalnych imionach i specjalnym ekwipunku, a następnie będziemy eksplorować świat, poruszając się po modułowej planszy. W czasie podróży napotkamy wiele niebezpieczeństw, z którymi będzie trzeba walczyć, a każde zwycięstwo przyniesie nam określoną nagrodę: nową broń, zbroję, eliksiry i złoto. Zgromadzone dobra pozwolą nam przygotować się do finałowego starcia z Monstrum, które zagraża królestwu Avel.  

na czym to polega?

Każda rozgrywka w Avel rozpoczyna się od tworzenia własnej postaci. Uniwersalną ilustrację bohatera możesz pokolorować i ozdobić według własnego uznania. Nie zapomnij o stworzeniu jej unikalnego herbu i wybraniu najbardziej bohaterskiego z bohaterskich imion! A gdy wszyscy uczestnicy będą gotowi, możecie rozpocząć zabawę.

Celem gry jest odkrywanie kolejnych zakamarków krainy, walka z potworami i rozwijanie swojej postaci, by jak najlepiej przygotować się do ostatecznego starcia z Monstrum, które pojawi się po upływie określonej liczby rund. Avel jest grą kooperacyjną, co oznacza, że wszyscy uczestnicy współpracują jako drużyna, a sukcesy jednego z Was są sukcesem całej grupy. 

Sama gra składa się z rund, podczas których uczestnicy rozgrywają swoje tury. W ramach akcji możesz poruszać się po planszy, korzystać ze specjalnych akcji odwiedzanych miejsc, odpoczywać lub walczyć z potworami, wykonując rzuty kośćmi i korzystając z posiadanego ekwipunku. W ten sposób zdobywasz nowe przedmioty, które będą pomocne w kolejnych zmaganiach. Każde podejmowane działanie ma znaczenie dla sytuacji całej drużyny i będzie miało wpływ na realizowanie strategii, którą wybierzecie.  

Gdy minie określona liczba rund, w grze pojawia się Monstrum. Od tej pory Waszym głównym celem jest pokonanie go, a także jego pobratymców, zanim zdołają dotrzeć do zamku.

dlaczego pokochasz tę grę?

  • Kroniki zamku Avel są świetną propozycją, gdy chcemy połączyć przy wspólnym stole graczy w różnym wieku: zapewniają nie lada frajdę dzieciom, skutecznie angażują uczestników w przygodową zabawę i stanowią satysfakcjonującą rozgrywkę również dla dorosłych!
  • Gra została zaprojektowana tak, by wspierać rozwój wielu dziecięcych umiejętności. Wybieranie przedmiotów w ciemno wspiera ćwiczenie zmysłu dotyku, tworzenie własnych postaci pobudza kreatywność, a sama rozgrywka uczy skutecznej współpracy i buduje w małych graczach poczucie sprawczości w związku z ważnymi decyzjami podejmowanymi na przestrzeni rozgrywki.
  • Każda kolejna partia stanowi okazję, by na nowo odkryć ten pełen magii świat. Dołączony do gry almanach z historią Avelu i opisem potworów pomoże nam jeszcze lepiej wczuć się w klimat.
  • Za piękną, klimatyczną oprawę graficzną odpowiada Bartłomiej Kordowski, ilustrator Domku!




"Cytadela"


Podstawowe informacje: 
Liczba graczy: 2-8
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 30-60 min.
Kategoria: strategiczne, karciane
Mechanika: zagrywanie kart, wymiana kart, zbieranie zestawów

Cytadela to nowa edycja strategicznej gry opartej o wymianę kart, w której co rundę korzystamy z pomocy i zdolności innych postaci. Każdy mieszkaniec miasta zapewni nam zupełnie inny efekt, a my będziemy musieli umiejętnie lawirować między pozyskiwaniem korzyści dla siebie a utrudnianiem rozgrywki przeciwnikom. 

na czym to polega?

Rozgrywka w Cytadelę składa się z serii rund. Każda runda rozpoczyna się od fazy wyboru, podczas której gracze przekazują sobie karty postaci i wybierają po 1 na daną rundę. Wszystkie karty postaci mają specjalne zdolności, które pozwalają na przykład na kradzież monet czy zburzenie dzielnicy innego gracza. 

Po fazie wyboru następuje faza tur graczy, podczas której gracze pobierają zasoby i budują nowe dzielnice w swoich miastach. W ten sposób rozgrywka toczy się tak długo, aż jeden z uczestników wybuduje w swoim mieście 7. dzielnicę.

dlaczego pokochasz tę grę?

  • Choć zasady Cytadeli są proste, sama gra oferuje wiele możliwości taktycznych: każda karta ma swój własny efekt: jedne sprzyjają budowaniu, inne gromadzeniu monet, a jeszcze inne burzeniu dzielnic przeciwników. 
  • To doskonała propozycja dla fanów gier z dużą ilością interakcji - również tej negatywnej! Jeśli chcemy wygrać, musimy nie tylko dbać o własne interesy, ale też pilnować, by przeciwnicy nie rośli w siłę zbyt szybko.
  • Zmienna sytuacja przy stole i uniwersalność efektów kart sprawiają, że każda partia jest inna, a my musimy na bierząco dopasowywać strategię do tego, co się dzieje wokół.
     


"Buła, pizza, czapka, prezent, tort"


Podstawowe informacje: 
Liczba graczy: 2-8
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 10 min.
Kategoria: familijne, imprezowe
Mechanika: zagrywanie kart, rywalizacja

Opis wydawcy:

To pasjonująca, szalona gra imprezowa pełna niespodziewanych zagrań i zabawnych pomyłek. Genialna w swojej prostocie, głośna i dynamiczna, a do tego bezlitośnie karząca za błędy. Z każdą wykładaną kartą rośnie presja i tempo zabawy, a wypracowaną w pocie czoła przewagę można stracić w jednej chwili!

na czym to polega?

  1. Każdy z graczy otrzymuje talię złożoną z identycznej liczby kart, których nie wolno im podglądać!
  2. Pierwsza osoba wykłada odkrytą kartę na środek, mówiąc "Buła". Gracz po jej lewej kładzie swoją odkrytą kartę na poprzednią, mówiąc "Pizza".
  3. Wymienianie w kółko kolejnych słów z tytułu trwa dopóki karta, która właśnie została wyłożona, nie będzie pasował do wypowiadanego przez gracza słowa (np. wyłoży "Pizzę", mówiąc "Pizza"). W tym momencie wszyscy muszą jak najszybciej położyć swoje dłonie na środkowym stosie kart, a ostatni gracz, który to zrobi, bierze cały stos do siebie i dodaje do już posiadanych kart. 
  4. Celem jest pozbycie się wszystkich swoich kart.

Opanowane? To świetnie, bo czekają na Was jeszcze karty z Ninja, Małp i Jednorożców które tylko czekają, żeby zburzyć Wasz rytm gry! Gdy pojawią się na stole, musicie jak najszybciej wykonać przypisane do nich gesty. 

dlaczego pokochasz tę grę?

  • Szybka, zabawna, szalona - taka właśnie jest ta karcianka. Przy stole czeka nas wiele emocji, presja będzie rosła wraz z tempem wykładania kart, a ten, kto poczuje się zbyt pewnie, może szybko stracić wypracowaną w pocie czoła przewagę.
  • Buła, Pizza, Czapka, Prezent, Tort to gra niesamowicie uniwersalna. Malutka, więc nadaje się do zabrania w absolutnie każdą podróż. Prosta, więc nie wymaga długiego tłumaczenia. A do tego trwa krótko, a do samej zabawy nie potrzebujemy wiele miejsca. Wystarczy kawałek płaskiej powierzchni, który możemy wspólnie otoczyć.
  • Oprócz treningu spostrzegawczości i refleksu, gra oferuje też dodatkowe utrudnienia w postaci kart ze zwierzętami, które musimy naśladować. Jeszcze więcej śmiechu i zabawy!




"Time's up! Harry Potter"

Podstawowe informacje: 
Liczba graczy: 4-12
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 30 min.
Kategoria: rodzinne, imprezowe
Mechanika: zapamiętywanie, skojarzenia, kalambury

Time's Up! Harry Potter zawiera 440 haseł związanych ze światem małego czarodzieja. Znajdziesz wśród nich znane miejsca i postacie, zaklęcia, stworzenia i przedmioty. Słowem: wszystko to, co jest bliskie sercu każdego fana serii. Dodatkowo gra oferuje aż 3 poziomy trudności („uczeń”, „profesor” oraz „dyrektor”), dzięki czemu możemy ją dopasować do tego, jak dobrze znamy czarodziejski świat.

na czym to polega?

Rozgrywka w Time's Up! składa się z 3 rund, podczas których korzystamy z tego samego zestawu kart z hasłami:

  1. Opis swobodny. Drużyny mają za zadanie odgadnięcie jak największej liczby haseł prezentowanych przez członka swojej drużyny. Może on opowiadać o haśle w dowolny sposób (oczywiście poza mówieniem wprost, o co chodzi), a pozostali gracze mają nieograniczoną liczbę prób odgadnięcia hasła.
  2. Jedno słowo. Tym razem członek drużyny może podać tylko jedno słowo-skojarzenie, które naprowadzi drużynę na odpowiednie hasło. Grupa ma jedną próbę odgadnięcia!
  3. Pantomima. Aby zaprezentować wylosowane hasło, członek drużyny nie może używać słów. Zostaje gestykulacja i wydawanie dźwięków. 
  4. Dzięki temu, że we wszystkich 3 rundach korzystamy z tej samej puli kart, musimy nie tylko odgadywać hasła, ale też zapamiętywać kluczowe skojarzenia, jakie mieliśmy z nimi my i pozostali gracze. 

dlaczego pokochasz tę grę? 

  • 220 kart, a na każdej z nich po 2 hasła związane ze światem Harry'ego Pottera. Taka pula wystarczy na naprawdę wiele rozgrywek (zwłaszcza że podczas pojedynczej rozgrywki używamy około 40 haseł).
  • Podczas zabawy z Time's Up! nie ma czasu na nudę czy przestoje. Każdy z nas musi obserwować poczynania przeciwników, bo w następnej rundzie możemy trafić na te same karty.
  • Dzięki temu, że gra oparta jest na skojarzeniach, zapewnia doskonałą zabawę i wiele wybuchów niekontrolowanego śmiechu. 
  • Praktyczna klepsydra odmierza czas i nie ma mowy o pomyłkach.
  • Dzięki praktycznemu woreczkowi możemy zabrać nasz egzemplarz gry absolutnie wszędzie i bawić się w każdych warunkach.


"Zip City"


Podstawowe informacje: 
Liczba graczy: 1
Wiek graczy: 8+
Kategoria: łamigłówki, jednoosobowe
Mechanika: układanka, budowanie wzorów,  ruch z punktu do punktu

ogiquest: Zip City to gra logiczna, w której wcielasz się w rolę bota - automatycznego kontrolera ruchu. Twoim zadaniem jest kierowanie transportem i przenoszenie całych dzielnic, aby umożliwić pasażerom podróż przez labirynty przecinających się torów. Nie ma czasu do stracenia, bo podróżnych jest coraz więcej, a dzień dopiero się zaczyna!

na czym to polega?

Podczas rozgrywki będziesz układać kwadratowe kafelki (kafelki torów miejskich) na pochylonej planszy, łącząc drogi, którymi kulki (zip sfery) przemieszczają się z pozycji startowych do pozycji końcowych zgodnie z wyzwaniami przedstawionymi na kartach zadań. 

Każda z kart określa, jakich kafelków torów możemy użyć. Twoim zdaniem jest rozmieszczenie ich w taki sposób, by po zwolnieniu blokady kulki dotarły do miejsca przeznaczenia.

czym jest Logiquest?

To seria jednoosobowych łamigłówek o prostych zasadach, będących nie lada wyzwaniem dla całej rodziny. Każda z nich dotyczy innego tematu i posiada unikalny mechanizm, pobudzający uczestników do nieszablonowego myślenia. Dzięki elementom wysokiej jakości oraz zagadkom o zróżnicowanym poziomie trudności, łamigłówki z serii Logiquest zapewniają wiele godzin doskonałej zabawy.

dlaczego pokochasz tę grę?

  • Logiquest: Zip City to klasyczna łamigłówka logiczna: z dostępnych elementów musimy ułożyć drogę, która zaprowadzi nas z punktu do punktu.
  • Zasady gry są bardzo proste i umożliwiają samodzielną zabawę nawet dzieciom. 
  • W pudełku znajdziemy 40 kart z zadaniami na 4 poziomach trudności.




"Shadow Glyphs"


Podstawowe informacje: 
Liczba graczy: 1
Wiek graczy: 8+
Kategoria: łamigłówki, jednoosobowe
Mechanika: układanka, budowanie wzorów,  ruch z punktu do punktu

Opis wydawcy:

Logiquest: Shadow Glyphs to przygodowa gra logiczna, w której układasz bloki, tworząc cienie pasujące do wzorów na kartach zadań. Każda karta zadania pokazuje namalowany obrys lub wzór na ścianie wewnątrz starożytnej świątyni i leżące w pobliżu bloki. Raz dziennie światło słoneczne wpada do świątyni przez małe otwory, oświetlając każdy ze wzorów. Jeśli bloki rzucą cień odpowiadający dokładnemu kształtowi wzoru, łamigłówka zostanie rozwiązana.

czym jest Logiquest?

To seria jednoosobowych łamigłówek o prostych zasadach, będących nie lada wyzwaniem dla całej rodziny. Każda z nich dotyczy innego tematu i posiada unikalny mechanizm, pobudzający uczestników do nieszablonowego myślenia. Dzięki elementom wysokiej jakości oraz zagadkom o zróżnicowanym poziomie trudności, łamigłówki z serii Logiquest zapewniają wiele godzin doskonałej zabawy.

dlaczego pokochasz tę grę?

  • Logiquest: Shadow Glyphs to nietypowe wyzwanie dla naszej wyobraźni przestrzennej: chcąc poprawnie ułożyć bloki, musimy umiejętnie przewidywać nakładające się warstwy kolejnych cieni. 
  • Instrukcja opisuje 2 warianty rozgrywki: klasyczny, w którym rozwiązujemy dowolne zadania, oraz przygodowy, będący wyzwaniem dla wytrwałych graczy.
  • W pudełku znajdziemy 24 dwustronne karty zadań o 4 poziomach trudności.
     



"Obrazki"


Podstawowe informacje: 
Liczba graczy: 3-5
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 30 min.
Kategoria: familijne
Mechanika: dedukcja i zgadywanie, łączenie elementów

Obrazki to dynamiczna gra rodzinna z niezwykle prostymi zasadami. Każdy z uczestników będzie starał się odwzorować grafikę z sekretnej karty za pomocą jednego z dołączonych zestawów elementów. A gdy wszyscy skończą swoje prace, przyjdzie czas na odgadywanie, o które obrazki chodziło.

na czym to polega?

  1. Na samym początku wykładamy na stół 16 losowych obrazków w kwadracie 4x4 wraz z cyframi i literami oznaczającymi kolumny i rzędy.
  2. Każdy z graczy w tajemnicy losuje znacznik, który wskazuje współrzędne jego sekretnego obrazka. 
  3. Uczestnicy po jednym z zestawów kreatywnych narzędzi (kolorowe kostki, klocki, sznurówki, karty z symbolami lub kamienie i patyki), a następnie starają się tak ułożyć elementy, by naprowadzić innych na swój obrazek.
  4. Na koniec wszyscy próbują odgadnąć, które obrazki pokazywali inni gracze, licząc na to, że oni także odganą nasze dzieła!

dlaczego pokochasz tę grę?

  • To niezwykle przyjemna, kreatywna zabawa, która doskonale pobudzi naszą wyobraźnię! Korzystając z różnych zestawów narzędzi mamy okazję za każdym razem doświadczyć zupełnie nowego wyzwania.
  • Dzięki prostym zasadom grę możemy zaproponować praktycznie w każdym gronie. Doskonale sprawdzi się również jako narzędzie do pracy z dziećmi!
  • Przyglądając się obrazkom stworzonym przez współgraczy i omawiając je, będziemy mieli okazję jeszcze lepiej się poznać.
     

"Logiquest: Wsiąść do pociągu - zmiana toru"


Podstawowe informacje: 
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 8+
Kategoria: łamigłówki, jednoosobowe
Mechanika: układanka, budowanie wzorów,  ruch z punktu do punktu

Logiquest: Wsiąść do Pociągu - Zmiana toru to jednoosobowa gra logiczna, w której wcielasz się w bardzo ważną rolę: dyżurnego manewrowego. Twoim zadaniem jest ustawianie załadowanych wagonów na odpowiednich torach i wyprawianie lokomotyw tak, aby pociągi wjechały na stację o czasie. Musisz wykazać się nie lada bystrością, ponieważ wagony rzadko stoją tam, gdzie powinny.

na czym to polega? 

Celem gry jest ustawienie lokomotyw i wagonów na torach w odpowiedni sposób przy wykonaniu jak najmniejszej liczby ruchów. 

  1. Wybierz kartę zadania w kolorze odpowiadającym poziomowi trudności. Następnie umieść lokomotywy, wagony i zepsute tory na pozycjach początkowych na stacji rozrządowej według schematu. 
  2. Popychaj, przyłączaj i odłączaj wagony, starając się ustawić je tak, jak pokazano na karcie zadania. Pamiętaj, że chodzi o to, by wykonać jak najmniej działań, więc mądrze planuj kolejne akcje i skorzystaj z wyobraźni!
  3. Policz liczbę wykonanych ruchów i sprawdź wynik na karcie. Jesteś już mistrzem manewrowym, a może dopiero szeregowym ustawiaczem? Sprawdź, czy umiesz rozwiązać tę łamigłówkę w mniejszej liczbie ruchów!

czym jest Logiquest?

To seria jednoosobowych łamigłówek o prostych zasadach, będących nie lada wyzwaniem dla całej rodziny. Każda z nich dotyczy innego tematu i posiada unikalny mechanizm, pobudzający uczestników do nieszablonowego myślenia. Dzięki elementom wysokiej jakości oraz zagadkom o zróżnicowanym poziomie trudności, łamigłówki z serii Logiquest zapewniają wiele godzin doskonałej zabawy.

dlaczego pokochasz tę grę? 

  • Zmiana toru to doskonałe narzędzie do ćwiczenia wyobraźni przestrzennej i planowania swoich działań. Uczestnicy muszą wysilić umysł, by wykonać zadanie w jak najmniejszej liczbie ruchów.
  • W pudełku znajdziemy 40 łamigłówek na 4 poziomach trudności, dzięki czemu gra będzie dla nas wyzwaniem na długie godziny.


"Gold"



Podstawowe informacje: 
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 6+
Czas gry: 15 min.
Kategoria: rodzinne
Mechanika: zapamiętywanie, odkrywanie kart 

Opis wydawcy:

W grze Gold odwiedzamy kopalnię złota złożoną z losowo rozmieszczonych, zakrytych kart. W swojej turze każdy z uczestników odkrywa 2 wybrane karty, wśród których znajdziemy symbole poszczególnych poszukiwaczy, cenne bryłki oraz pułapki w postaci lasek dynamitu. Aby wygrać, musimy wykazać się nie tylko doskonałą pamięcią (aby w odpowiedniej chwili wrócić do dostępnych kart), ale też sprytem, by umiejętnie eliminować innych uczestników.

dlaczego pokochasz tę grę?

  • Gold opiera się na prostym mechanizmie typu memo, w którym staramy się zapamiętać ułożenie kart na stole. Jednak różne efekty związane z odkryciem poszczególnych par kart oraz fakt, że musimy dobierać je do siebie również pod względem wartości dodaje do zabawy element taktyczny.
  • Zasady gry są na tyle proste, że sprawdzi się w każdym towarzystwie, bez ograniczeń. 
  • Chyba nie ma bardziej poręcznej gry niż ta – karty są zamknięte w miniaturowej puszce, która zmieści się absolutnie w każdej kieszeni.


"Dinokalipsa"


Podstawowe informacje: 
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 30-60 min.
Kategoria: strategiczne
Mechanika: zarządzanie ręką, eliminacja graczy, zbieranie zestawów

Opis wydawcy:

Dinokalipsa to strategiczna gra karciana twórcy Odjechanych Jednorożców! Podczas zabawy jesteś dinozaurem, a życie co chwilę daje Ci w kość. Zrobisz wszystko, co w Twojej mocy, aby uniknąć katastrof naturalnych, drapieżnych i emocjonalnych, wymijając przy tym meteoryty i, tak jak w prawdziwym życiu, zapewne poniesiesz porażkę. Ale nie poddawaj się, bo pierwszy dinozaur, który zdobędzie 50 punktów (albo ostatni dinozaur w grze), zwycięży! Hura!

na czym to polega?

W każdej rundzie gracze zagrywają karty punktów, które mają na ręce w nadziei, że unikną katastrof. 

  1. Aby zacząć rundę, odkryj wierzchnią kartę z talii katastrof i przeczytaj ją na głos. Każde z Was musi wybrać kartę punktów z ręki i położyć ją zakrytą na stole. Odkryjecie je dopiero wszyscy razem, w tym samym momencie.
  2. Przyznawanie punktów odbywa się po odkryciu wszystkich kart. Gracz z najwyższym wynikiem zdobywa równą mu liczbę punktów i przemieszcza się swoim dinozaurowym pionkiem odpowiednią liczbę pól na drodze ucieczki na swojej dinozaurowej planszy. Gracz z najniższym wynikiem dobiera odkrytą kartę katastrofy i kładzie na swoim obszarze katastrof. 
  3. Jeśli zdobędziesz 3 karty katastrof tego samego rodzaju albo 3 różne rodzaje kart, odpadasz z gry. Ale żeby nie było tak smutno, na koniec rundy za każdą posiadaną kartę katastrofy, przesuwasz swój dionazurowy pionek o 1 pole do przodu na drodze ucieczki. Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni!
  4. Zwycięża dinozaur, który jako pierwszy osiągnie 50 punktów na torze ucieczki lub jako jedyny pozostanie na arenie walki z życiem!

dlaczego pokochasz tę grę? 

  • Któż z nas nie musi się mierzyć z małymi i dużymi katastrofami dnia codziennego? Agresywny liść atakujący znienacka, smutna prawda o własnej beznadziei czy wpadniecie w potrzask - między innymi takie pułapki czekają na nas w Dinokalipsie!
  • To ciekawa gra z gatunku push your luck, w której staramy się przewidzieć, co mogą zrobić nasi przeciwnicy. 
  • Perspektywa bycia wyeliminowanym dodatkowo podkręca atmosferę i nakłada na uczestników presję!
  • Autorem gry oraz ilustracji jest Ramy Badie znany chociażby z Odjechanych Jednorożców. Szykujcie się na dużą dawkę gorzkiego humoru!


"Gra w kotka i pyszczek"


Podstawowe informacje: 
Liczba graczy: 2
Wiek graczy: 7+
Czas gry: 15 min.
Kategoria: imprezowe, zręcznościowe

Nowa, emocjonująca gra twórców Eksplodujących Kotków! Gra w kotka i pyszczek to dwuosobowy pojedynek, w którym używamy magnetycznych kocich łapek, by strzelać do siebie plastikowymi piłkami. No, może niekoniecznie chcemy trafić w przeciwnika – wystarczy, że wszystkie żółte piłeczki jak najszybciej znajdą się po jego stronie. Natychmiastowe zwycięstwo można osiągnąć także "wybijając" czarną kulkę, wciśniętą w nos kota, na stronę przeciwnika (zwykle wymaga to kilku bezpośrednich trafień) albo wybicie kotu wszystkich 3 zębów, białych kulek, również na stronę przeciwnika. Szybka rozgrywka wymaga od nas adaptacji swojej strategii, aby nie pozwolić się wyprzedzić przeciwnikowi, a ten przecież także nie próżnuje!

na czym to polega?

Gdy padnie sygnał rozpoczęcia gry, zacznij szybko ładować piłeczki po Twojej stronie planszy i wystrzeliwuj je w stronę przeciwnika. Użyj do tego swojej kociej łapki: umieść na niej piłeczkę, a następnie ją odciągnij i puść. Możesz strzelać żółtymi i białymi piłeczkami, ale rób to jak najszybciej! W tej grze nie ma tur, a punkt zdobywasz, gdy wstrzelisz przeciwnikowi jedną czarną piłeczkę, 3 białe lub 8 żółtych. Masz już 5 punktów? Gratulacje, jesteś zwycięzcą… przynajmniej do czasu kolejnej rozgrywki.

dlaczego pokochasz tę grę?

  • Spójrz w oczy kitku na pudełku. Czy można mu odmówić? Twórcy Eksplodujących Kotków kolejny raz zapraszają nas do świata specyficznego humoru i bezlitosnej rywalizacji.
  • Dynamiczna, angażująca, zabawna - taka właśnie jest Gra w kotka i pyszczek! To wyjątkowy pojedynek, w którym będziemy mogli poćwiczyć zręczność i refleks. 
  • Praktyczne pudełko idealnie mieści wszystkie komponenty, składa się do poręcznej walizeczki, a po rozłożeniu to z niego powstaje pole gry!





4 komentarze:

  1. Super nowości. Najchętniej sprawdziłoby się wszystkie z nich. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla nas już hitem okazał się maleńki "Gold" - świetny pomysł na mikołajkowy prezent dla całej klasy :) Gramy praktycznie codziennie. Nasze dziewczynki zapałały miłością do "Via Magica" - świetna zabawa i bardzo proste zasady.
      Natomiast "Obrazki" znalazły się w pierwszej trójce naszych top - planszówek :) Coś niesamowitego!

      Usuń
  2. Jak zawsze ciekawe nowości. Na pewno wybiorę coś na prezent. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój chrześniak ostatnio polubił gry karciane, więc Gold chyba będzie dobrym wyborem. :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Maluszkowe inspiracje , Blogger