10/20/2023

Kroniki Zamku Avel - nowe opowieści. Dodatek

Kroniki Zamku Avel to gra, którą uwielbiamy od pierwszej rozgrywki. To fenomenalna gra kooperacyjna więc wszyscy gracze grają do jednej bramki i starają się nie dopuścić do tego, żeby potwory opanowały zamek. Możemy się więc naradzać i wspólnie ustalać strategię, ale ostatecznie dany gracz wykonuje krok. Przez całą grę wykonujemy różne akcje wynikające z opisu na kafelkach planszy lub walczymy z potworami. Walka odbywa się przy pomocy kostek - my mamy swoje i potwory - swoje.




Kroniki zamku Avel – to gra kooperacyjna, w której gracze wcielają się w rycerzy broniących królestwa przed potworami. W czasie rozgrywki stopniowo odkrywają mapę, składająca się z kafelków i rozwijają swoją postać przygotowując ją na ostateczne starcie z największym potworem - Monstrum.
Całą recenzję wersji podstawowej znajdziecie tu -> KRONIKI ZAMKU AVEL.

Najnowszy dodatek rozpoczyna się niejako po wydarzeniach z części podstawowej. Pokonanie monstrum nie zmieniło jednak za bardzo. Przygoda zaczyna się w momencie, gdy trzech bogów mrocznych księżyców (Dusioł, Zygz i Umbrowy Żmij) szykują atak na Avel. 




Kroniki Zamku Avel - nowe opowieści nie jest samodzielną grą i do rozgrywki niezbędna jest wersja podstawowa. Dodatek bardzo urozmaica grę (która i tak jest bardzo ciekawa) dodając 3 scenariusze (trzy fragmenty księżyców zła leżą zapomniane w skarbcu Avel, a ich bogowie próbują je odzyskać) tworzące całą kampanię. Całość jest pięknie i szczegółowo opisana na kartach instrukcji. 

  • I scenariusz - „Skok na zamek”
Musimy w nim walczyć z podstępnymi amfizami, które ukradły fragmenty księżyców i próbują z nimi uciec do swojego leża. 

  • II scenariusz - „Drogocenny transport”
Musimy w nim dostarczyć potrzebne materiały do pracowni maga, który stworzy z nich broń chroniącą Avel przed złymi mocami - „machiny księżycowe”. 

  • III scenariusze - „Machiny księżycowe”
Zadanie graczy polega na obronie wynalazków maga Mirko przed złymi i potężnymi szczebrzeszynowcami. 


Do tego dochodzą trzy moduły: 

  1. „Oberon” dodający do gry magiczny ekwipunek. 
  2. „Tytania”, która może nas wesprzeć potężnym duszkiem 
  3. „Okrutni łowcy”, czyli sześć małych potworów 
Moduły nie są powiązane z żadnym scenariuszem i można ich używać dowolnie.


Zawartość opakowania:
  • 13 figurek do samodzielnego złożenia
  • 2 półkafle planszy,
  • plansza Księżycowej Bestii, 
  • 12 żetonów Księżycowej Bestii, 
  • 3 znaczniki odłamków księżyców, 
  • 8 żetonów magicznego ekwipunku, 
  • 12 żetonów magicznych duszków, 
  • 3 liczniki wytrzymałości, 
  • 6 żetonów potworów, 
  • almanach, 
  • instrukcja składania figurek, 
  • 4 plansze z żetonami do samodzielnego malowania (po 6 żetonów na planszy), 
  • karta pomocy, 
  • instrukcja. 


Podobnie jak w wersji podstawowej, tu również elementy są doskonałej jakości, większość komponentów to projekty do samodzielnego składania. Zasady gry pozostają niezmienne, ale poprzez scenariusze i dodatkowe zadania do wykonania w krainie Avel jest dużo ciekawiej. Na szczególne uznanie zasługuje narracja do rozgrywki, która tworzy specyficzną atmosferę zabawy, zbliżoną do RPG.

Jeśli szukacie naprawdę dobrej i ciekawej gry kooperacyjnej, to niezmiennie polecam "Kroniki Zamku Avel".  






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Maluszkowe inspiracje , Blogger