Kroniki Zamku Avel to gra, którą uwielbiamy od pierwszej rozgrywki. To fenomenalna gra kooperacyjna więc wszyscy gracze grają do jednej bramki i starają się nie dopuścić do tego, żeby potwory opanowały zamek. Możemy się więc naradzać i wspólnie ustalać strategię, ale ostatecznie dany gracz wykonuje krok. Przez całą grę wykonujemy różne akcje wynikające z opisu na kafelkach planszy lub walczymy z potworami. Walka odbywa się przy pomocy kostek - my mamy swoje i potwory - swoje.
Kroniki zamku Avel – to gra kooperacyjna, w której gracze wcielają się w rycerzy broniących królestwa przed potworami. W czasie rozgrywki stopniowo odkrywają mapę, składająca się z kafelków i rozwijają swoją postać przygotowując ją na ostateczne starcie z największym potworem - Monstrum.
Całą recenzję wersji podstawowej znajdziecie tu -> KRONIKI ZAMKU AVEL.
Najnowszy dodatek rozpoczyna się niejako po wydarzeniach z części podstawowej. Pokonanie monstrum nie zmieniło jednak za bardzo. Przygoda zaczyna się w momencie, gdy trzech bogów mrocznych księżyców (Dusioł, Zygz i Umbrowy Żmij) szykują atak na Avel.
Kroniki Zamku Avel - nowe opowieści nie jest samodzielną grą i do rozgrywki niezbędna jest wersja podstawowa. Dodatek bardzo urozmaica grę (która i tak jest bardzo ciekawa) dodając 3 scenariusze (trzy fragmenty księżyców zła leżą zapomniane w skarbcu Avel, a ich bogowie próbują je odzyskać) tworzące całą kampanię. Całość jest pięknie i szczegółowo opisana na kartach instrukcji.
- I scenariusz - „Skok na zamek”
Musimy w nim walczyć z podstępnymi amfizami, które ukradły fragmenty księżyców i próbują z nimi uciec do swojego leża.
- II scenariusz - „Drogocenny transport”
Musimy w nim dostarczyć potrzebne materiały do pracowni maga, który stworzy z nich broń chroniącą Avel przed złymi mocami - „machiny księżycowe”.
- III scenariusze - „Machiny księżycowe”
Zadanie graczy polega na obronie wynalazków maga Mirko przed złymi i potężnymi szczebrzeszynowcami.
Do tego dochodzą trzy moduły:
- „Oberon” dodający do gry magiczny ekwipunek.
- „Tytania”, która może nas wesprzeć potężnym duszkiem
- „Okrutni łowcy”, czyli sześć małych potworów
Moduły nie są powiązane z żadnym scenariuszem i można ich używać dowolnie.
Zawartość opakowania:
- 13 figurek do samodzielnego złożenia
- 2 półkafle planszy,
- plansza Księżycowej Bestii,
- 12 żetonów Księżycowej Bestii,
- 3 znaczniki odłamków księżyców,
- 8 żetonów magicznego ekwipunku,
- 12 żetonów magicznych duszków,
- 3 liczniki wytrzymałości,
- 6 żetonów potworów,
- almanach,
- instrukcja składania figurek,
- 4 plansze z żetonami do samodzielnego malowania (po 6 żetonów na planszy),
- karta pomocy,
- instrukcja.
Podobnie jak w wersji podstawowej, tu również elementy są doskonałej jakości, większość komponentów to projekty do samodzielnego składania. Zasady gry pozostają niezmienne, ale poprzez scenariusze i dodatkowe zadania do wykonania w krainie Avel jest dużo ciekawiej. Na szczególne uznanie zasługuje narracja do rozgrywki, która tworzy specyficzną atmosferę zabawy, zbliżoną do RPG.
Jeśli szukacie naprawdę dobrej i ciekawej gry kooperacyjnej, to niezmiennie polecam "Kroniki Zamku Avel".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz